محمدعلی طالبی دوشنبه‌شب در جلسه شورای ثبت احوال استان افزود: اگر تمام فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها دقیق و طبق آمار موثق و اطلاعات کامل، طراحی و اقدام شود نتایج خوبی برای آینده استان و توسعه آن به همراه دارد.

وی ادامه داد: ما همواره در تمام بخش‌ها برای سیاستگذاری‌ها به آمار و اطلاعات علمی به روز نیاز داریم که باید مورد توجه مسئولان استان، شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها قرار گیرد.

استاندار یزد تصریح کرد: آینده روشن در گرو  برنامه‌ریزی که همراه با آمار دقیق و اطلاعات کامل باشد شکل می‌گیرد و این موضوع اساسی است که نباید فراموش شود.

طالبی گفت: در افزایش جمعیت تنها استفاده از اهرم‌های تشویقی مشکلی را حل نمی‌کند و باید فعالیت‌ها حساب‌شده و بر حسب ضرورت با بررسی کامل انجام شود.

استاندار یزد تصریح کرد: در این خصوص برای برخی استان‌های مهاجرپذیر همانند یزد قطعا باید اتاق فکری برای بررسی و اقدام در ارتباط با افزایش جمعیت تشکیل و اقدام شود.

طالبی تاکید کرد: به جای تشویق‌های عمومی برای افزایش جمعیت باید به سیاست‌ها و برنامه‌ها توجه شود و این مساله مهمی است که باید مدنظر مسئولان قرار گیرد .

وی خاطرنشان کرد: در هر امری اگر برنامه‌ریزی و اقدام‌ها هدفمند اجرا شود نتایج بهتر و موثری برای آینده استان در بخش‌های مختلف به همراه دارد.

همچنین محمد علی مکرمی مدیرکل ثبت احوال یزد گفت: ۸۳۱ هزار و ۳۵۱ نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند که  تاکنون ۶۹۷ هزار و ۲۵۴ نفر کارت خود را دریافت کردند یا درخواست صدور کارت دادند .

کارت هوشمند ملی که در حال جایگزینی با کارت‌های ملی سابق است، دارای ویژگی‌های جدیدی است به طور مثال تصدیق هویت در آن تنها به عکس محدود نمی‌شود و علاوه بر عکس ، اطلاعات بیومتریکی (اثر انگشت) صاحب کارت می‌تواند روی کارت قرار گیرد.

یکی از کاربردهای مهم دیگر که روی کارت هوشمند ملی قرار می‌گیرد، کاربرد امضای دیجیتال است به این ترتیب که صاحب کارت می‌تواند اسناد الکترونیکی را در فضای دیجیتال امضا کند.

کاربردهای دیگر آن هدفمند کردن یارانه‌ها، سلامت الکترونیکی و کاربردهای انتخاباتی و سایر خدمات شهروندی است که با هماهنگی نهادهای ذیربط، می‌تواند قابل استفاده باشد.

استان یزد بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت داشت که ۵۱ درصد مرد و بقیه زن هستند، ضمن آنکه ۸۵ درصد جمعیت در ۲۱ شهرو بقیه در روستاها زندگی می کنند.

براساس آمارهای جدید جمعیت استان حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که ۸۷ درصد در شهرها و بقیه در روستاها زندگی می‌کنند.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.