احمد ترحمی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم اربعین افزود: انجام درست و کامل ماموریت‌ها توسط دستگاه‌های مختلف با هم‌پوشانی و به دور از موازی کاری‌ها موجب برگزاری مناسب راهپیمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: ارائه فعالیت‌های فرهنگی و آموزش به خصوص رعایت دقیق مقررات کشور عراق به عنوان میزبان باید توسط رسانه‌ها و دستگاه‌های مسئول اجرا شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: برقراری سفر هوایی به عتبات عالیات به صورت منظم و مستمر از یزد به عراق موضوع مهمی است که باید محقق شود.

ترحمی از مسئولان خواست با نظارت و اعمال دقیق مقررات از هرگونه سوء استفاده احتمالی از  اربعین و فعالیت‌های کاسبکارانه که ممکن است پیشگیری شود.

به گفته وی برای برگزاری باشکوه اربعین باید از تجربه فعالان این بخش در سال‌های گذشته به نحو مناسبی استفاده شود.

معاون استانداری یزد تصریح کرد: تامین رفاه زائران به خصوص کسانی که از ایران به عراق سفر می‌کنند باید در طول مسیر رعایت شود.

ترحمی به اهمیت بیمه زائران پیاده روی اربعین اشاره کرد و رعایت آن را خواستار شد.

در این جلسه بر رعایت دقیق مقررات و کاهش موازی‌کاری‌ها در برگزاری اربعین حسینی و پیاده‌روی آن تاکید شده است.

به گزارش ایرنا، مدیر حج و زیارت یزد اعلام کرد: تاکنون ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر از مشتاقان زیارت سید الشهداء برای شرکت در پیاده روی اربعین از طریق سامانه سماح ثبت نام کردند.

علی اصغر شریفی زارچی با بیان اینکه با نزدیک شدن به آیین اربعین ثبت نام برای شرکت در این همایش بزرگ شیعیان افزایش می‌یابد، افزود: افراد ثبت نام شده در قالب  پنج هزار و  ۳۰۵ گروه ثبت نام کردند که از این تعداد ۹ هزار و ۷۵۰ نفر از آنان ثبت ‌نام‌ قطعی شدند.

وی اظهار کرد: ثبت نام متقاضیان شرکت در پیاده روی اربعین از اول شهریورماه از طریق سامانه سماح آغاز شد و تا ۲۷ مهر ادامه دارد.

با برنامه ریزی‌ انجام شده، در اربعین امسال زائران می‌توانند از ۱۹ شهریورماه (دهم محرم الحرام) تا هفتم آبان (۳۰ صفر ۱۴۴۱) بدون دریافت روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح همراه با گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین حسینی وارد عراق شوند.

همه ساله در آستانه اربعین سالار شهیدان، زائران در پیاده روی نجف تا کربلا شرکت می کنند و در روز اربعین در بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) به عزاداری می پردازند.

پارسال ۳۶ هزار و ۷۸۹ نفر عاشق دلباخته حضرت سیدالشهدا از استان یزد در قالب ۲۰ هزار و ۵۸۹ کاروان که در سامانه سما ثبت نام کرده بودند در آئین با شکوه اربعین شرکت کردند.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.