حسین شمس عصر روز سه‌شنبه در حاشیه دومین روز سفرش به یزد در گفت و گو با ایرنا افزود: زمانی شاهد موفقیت‌های بیشتر فوتسال کشورمان در سطح جهان خواهیم بود که شاهد مستقل شدن این رشته با امکانات مناسب باشیم .

وی ادامه داد: رشته فوتسال همانند فوتبال باید دارای یک طرح و برنامه مشخص و تشکیلات منظم در کشور باشد و بر اساس آن و شرایط روز دنیا در بخش‌های مختلف وظایف را انجام دهد.

سرمربی سابق تیم‌ملی فوتسال ایران اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان با حضور مدرسان برجسته داخلی و خارجی از دیگر نیازها و راه‌های توسعه این رشته ورزشی است.

شمس با تاکید به اینکه برگزاری رقابت‌های فوتسال در تمام سطوح پایه در لیگ‌های منطم و مستمر نقش مهمی در ارتقای  این رشته دارد، تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در فوتسال کشور وجود دارد که باید زمینه شناسایی، جذب ، آموزش و ارتقای آن را فراهم کرد. 

وی در سفر به یزد در جمع مربیان فوتسال استان سخنرانی کرد .

همچنین وی با حضور محمدرضا فروحی رئیس کمیته ورزش و تفریحات سالم مجمع شهرداری کلان‌شهرهای ایران دوشنبه‌شب در آیین اختتامیه مسابقات فوتسال پیشکسوتان شهرداری‌های ایران در یزد تجلیل شد.

مسابقات فوتسال پیشکسوتان شهرداری‌های کشور با حضور ۹ تیم در سه گروه به مدت سه روز در سالن دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد که در پایان تیم‌های مشهد، یزد و شیراز اول تا سوم شدند.

 یزد ۱۰۰ تیم فوتسال در رده‌های مختلف سنی ،۴۸ هیات ورزشی و  ۶۵ هزار ورزشکار بیمه شده دارد.

از جمعیت یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفری استان حدود ۶۵ درصد در شهرستان یزد زندگی می‌کنند، از مجموع جمعیت استان ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها سکونت دارند و از جمعیت ۸۳ میلیون نفری ایران ۷۵ درصد در شهرها و بقیه در روستاها و آبادی‌ها  زندگی می کنند در حالیکه در کشورهای صنعتی این عدد ۶۰ به ۴۰ است. 

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.