یدالله جوادپور در دیدار با سرپرست شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهار داشت: این تسهیلات با کارمزد چهار درصد و بازیرداخت ۱۲ تا ۱۸ ماهه تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال به کشاورزان و دامداران عضو شرکت تعاونی‌های کشاورزی و روستایی تحت نظارت سازمان تعاون روستایی استان یزد پرداخت خواهد شد .

به گزارش روز دوشنبه سازمان تعاون روستایی یزد ، وی یکی از چالش‌های پیش روی تعاونی‌های کشاورزی و روستایی، تامین نقدینگی به منظور انجام وظایف خرد تعاونی نظیر تهیه و توزیع نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز اعضاء با دریافت تسهیلات بانکی است که به دلیل نرخ بالای تسهیلات جاری بانک ها، کشاورزان توان پرداخت آن را ندارند ، عنوان کرد.

مدیر سازمان تعاون روستایی یزد اضافه کرد : به همین منظور در راستای حمایت از تعاونی‌های تحت نظارت با رایزنی های انجام شده با سرپرستی بانک مهر ایران مقرر شد تسهیلاتی قرض الحسنه به منظور تامین مالی این امور به کشاورزان و دامداران عضو تعاونی‌های فعال تحت نظارت سازمان تعاون روستایی استان یزد پرداخت شود.

این تسهیلات با حداقل کارمزد و شرایط سهل تضمین به کشاورزان و دامداران معرفی شده از سوی شرکت تعاونی‌های کشاورزی و روستایی تحت نظارت سازمان تعاون روستایی استان یزد پرداخت خواهد شد.

در یزد ۱۰۴ شرکت تعاونی و اتحادیه شرکت تعاونی فعال است که در این تعاونی‌ها ۱۲۵ هزار نفر از کشاورزان و روستاییان استان عضویت دارند.

اراضی قابل کشاورزی استان ۱۷۰ هزار هکتار است که به علت کمبود آب و تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی ۱۱۴ هزار هکتار آن به کشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد.

۱۹۶۸/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.