حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی  روز شنبه در نشست هم اندیشی ستاد بزرگداشت عید قربان شهرستان با تأکید بر ضرورت هرچه با شکوه تر برگزاری آئین اعیاد قربان و غدیر افزود: بهترین راهکار ادای نذورات انجام قربانی به صورت متمرکز و با مشارکت عمومی و خیران است .

وی با قدردانی از دست اندرکاران ستاد بزرگداشت آئین حضرت ابراهیم (ع )در تهیه و توزیع گوشت قربانی بین نیازمندان اظهار کرد: این اقدام بجا و شایسته هر سال بهتر از سال قبل با استقبال بیشتر خیران برگزار می‌شود.

امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: این ستاد برای چهاردهمین سال متوالی با انجام بزرگترین قربانی روز قربان مقداری گوشت در میان هزار و ۵۰۰ نفر نیازمند توزیع می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با اشاره به مشکلات اقتصادی و کمک به نیازمندان ، خاطر نشان کرد : امیدواریم امسال هم با کمک خیران و افراد متدین توزیع گوشت قربانی نسبت به سال‌های قبل بیشتر شود.

وی تصریح کرد: توزیع عادلانه گوشت قربانی و حرمت گذاری به منزلت انسانی مددجویان از اهداف این طرح است که نزد خدای متعال اجر مضاعفی خواهد داشت.

امام جمعه ابرکوه همچنین گفت: غدیر، عید الله اکبر و رمز افتخار و سربلندی أمت اسلام به ویژه شیعیان جهان است .

وی بابیان اینکه عید غدیرخم ، هویت و حقیقیت ، جان اسلام و ولایت امیر المومنین (ع) است  تاکید کرد: اگر بعد از رحلت رسول خدا (ص) در بستر آئین نو پای نبوی تحریف صورت نگرفته بود و غدیر به حاشیه نرفته بود ، التزام به ولایت علوی قربانی دنیا طلبی معدودی افراد مغرض نمی‌شد.

امام جمعه ابرکوه یادآور شد: قطعا شهادت حضرت زهرا (س) و واقعه تلخ عاشورا و سلطه شجره خبیثه بنی امیّه و بنی عبّاس برسرنوشت مسلمین صورت نمی‌گرفت.

وی  افزود: امروز و به برکت انقلاب و ولایت ، بهترین زمینه و فرصت جهانی برای جذب افکار عمومی به اندیشه‌های ژرف مکتب علوی است.

حسینی افزود: نباید خاطره ماندگار غدیر در پس کوچه‌های غفلت بماند بلکه مردم باید با همت بلند خود به تأسّی از نیاکان صالح خود غدیر را هرچه با شکوه تر برگزار کنند.

وی بیان کرد: در غدیر خم مردم با انجام صله ارحام و تکریم سادات و ابراز نشاط به ویژه ایجاد فضایی شاد برای کودکان و نوجوانان در مانایی این واقعه عظیم الهی بکوشند .

۷۵۴۰/ ۲۰۴۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.