فرماندار یزد با بیان این که اینک نقش جهاددانشگاهی در مدیریت استان پررنگ است، بر استفاده شایسته‌ی مدیریت استان از توانمند‌ی‌ها و ظرفیت‌های این نهاد تاکید کرد.

به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «سید محمد رستگاری» ظهر امروز شنبه دوازدهم مردادماه در آستانه سی و نهمین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف جهاددانشگاهی استان یزد، اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد نقش پررنگ جهاددانشگاهی در مدیریت استان هستیم و به خوبی توانسته تعامل خوبی را با دستگاه‌های دولتی استان برقرار کند.

وی با اشاره به تیم خوبی که مدیریت کنونی استان را برعهده دارد، ابراز امیدواری کرد که مدیریت استان در موضوعات آموزشی و پژوهشی از توانمند‌ی‌ها و ظرفیت‌های جهاددانشگاهی یزد استفاده شایسته‌ای نماید.

رستگاری در این باره برخورداری از پتانسیل‌های جهاددانشگاهی که بدون حمایت مالی دولت تاکنون به این سطح از توانایی‌ها دست یافته است را از سوی دستگاه‌های دولتی ضروری خواند.

وی در بخشی از سخنانش به برخی مشکلات و آسیب‌های مبتلا به مرکز استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه به رغم تلاش‌هایی که در سال‌های گذشته برای رفع این مشکلات انجام گرفته، اکنون در این مباحث دچار بحران هستیم و دلیل آن نیز هد دستیابی به طرحی هدفمند و عملیاتی برای رفع این معضلات بوده است که به نظر می‌رسد ناشی از عدم استفاده مناسب از ظرفیت‌های دانشگاهیان بوده است.

فرماندار یزد در پایان با علمی‌تر شدن اقدامات استان برای رفع مشکلات و بحران‌ها تاکید کرد و گفت: مسئولان استان باید به نهادهای دانشگاهی مانند جهاددانشگاهی اعتماد کنند.

«مهدی باصولی» رییس سازمان جهاددانشگاهی یزد نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد انقلابی در استان یزد، اهتمام به وضوع سرامیک‌های صنعتی را یکی از فعالیت‌های محوری جهاددانشگاهی یزد در حوزه پژوهشی برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه با کسب موافقت اصولی و قطعی برای راه‌اندازی دو گروه پژوهشی جدید و ادامه فعالیت‌های این حوزه در قالب سه گروه‌ پژوهشی سرامیک‌های صنعتی، بیومواد و نانومواد سرامیکی، در سال 1396 شاهد راه‌اندازی پژوهشگاه مواد نوین سرامیکی در استان بودیم.

وی یکی از موضوعات مورد اهتمام این سازمان را اهتمام به مقوله تجاری سازی یافته‌های علمی پژوهشگران جهاددانشگاهی ذکر کرد و گفت: در همین راستا نیز برخی از دستاوردهای تحقیقاتی سازمان منجر به تولید و عرضه محصولاتی در کشورمان شده که تا قبل از این از خارج کشور تامین می‌شده است.

وی با اشاره به مشکلات کم‌ابی در کشور و استان یزد، یکی از دیگر از محورهای فعالیت‌های تحقیقاتی این سازمان را در حوزه گیاهان دارویی عنوان کرد و افزود: در همین راستا مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و مرکز رشد گیاهان دارویی در استان راه‌اندازی شده و فعالیت‌ها و اقدامات موثری را تاکنون به انجام رسانده است.

باصولی یکی از فعالیت‌های در دست ادقام جهاددانشگاهی در این حوزه را موضوع تولید رنگ‌های گیاهی ذکر کرد که برای تجاری‌سازی نیازمند حمایت ویژه دولت است.

وی از دیگر برنامه‌های جهاددانشگاهی در این بخش را راه‌اندازی کارگاه بسته‌بندی گیاهان دارویی در آینده نزدیک اعلام کرد و گفت: امیدواریم از طریق راه‌اندازی این کارگاه و اصالت بخشی گیاهان دارویی مشکلاتی که اکنون در این بخش شاهد ان هستیم، مرتفع گردد و گیاهان دارویی با اصالت، سلامت و اعتبار خوبی به دست مصرف‌کنندگان برسد.

این مسئول با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های پژوهشی و مراکز خدمات تخصصی جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف، یکی دیگر از بخش‌های فعالیتی جهادانشگاهی یزد را اموزش‌های کوتاه مدت و آموزش‌های آکادمیک در قالب دانشگاه علم و هنر برشمرد.

وی با اشاره به حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی یزد، گفت: این معاونت به عنوان یک حوزه بین‌دانشگاهی برنامه‌های متعددی را دنبال می‌ند که از آن جمله می‌توان به برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی، دفاع سه دقیقه‌ای و ایده‌گاه فرهنگی، فعالیت خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، مرکز کالای فرهنگی و مرکز انتشارات جهاددانشگاهی اشاره کرد.

باصولی در پایان ضمن اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی به عنوان عامل توسعه خوشه زیلو با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی یزد، برخی از مشکلات این سازمان را با فرماندار یزد در میان گذاشت.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.