معاون عمرانی استاندار یزد گفت: هدف بازآفرینی توانمندسازی محله با همه ابعاد اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن صادقیان در نشست ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری اظهار داشت: دولت طرح جامعی برای احیای بافت فرسوده دارد و تسهیلات خوبی برای مردم در نظر گرفته که البته این امر درگرو اجرای بهینه طرح بازآفرینی است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم بحث مسکن است اما در این حوزه کار از حوزه مسکن جدا شده است و با این سیاست که پیش رفته ایم و نگاه به حوزه مسکن نبوده است.

معاون عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه پروژه های مختلف در حوزه بازآفرینی شهری دیده شده است ادامه داد: برخی از پروژه ها نیز ارتباطی با اهداف اجرای طرح بازآفرینی شهری ندارد.

وی مشکل اساسی در این مسیر را شناسایی محلات و ایجاد دفاتر تسهیل گری برشمرد و گفت: دفاتر تسهیل گری چارچوب داشتند و قرار بود این دفاتر با شناخت کافی از محله و تهیه بانک جامع اطلاعاتی و تعامل با اهل محله موارد مورد نیاز را اجرایی کنند که متاسفانه این دفاتر ایجاد نشد.

صادقیان با تاکید بر ضرورت تسریع در اجرای طرح بازآفرینی عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر بر اساس طرح بالادستی بازآفرینی شهری فعال هستیم و با توجه به اینکه برنامه اصلی ما پیاده نشده است نمی توانیم اعتباری هم جذب کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت جذب اعتبار برای اجرای طرح بازآفرینی شهری بیان داشت: سال های گذشته موفقیت چندانی برای جذب اعتبار نداشتیم لذا شهرداران باید برنامه های خود را نسبت به پروژه ها و اعتبارات لازم ارائه کنند.

معاون عمرانی استاندار اظهار داشت: عمده پروژه‌های سال گذشته ما با شهرداری‌ها است و هیچ پروژه‌ای دولتی نبوده که اعتبارات دولتی بگیرد.

وی از فعالیت سه دفتر تسهیل‌گری در محلات یزد خبر داد و اظهار داشت: لازم است فرمت آمارگیری در محلات یکسان باشد و هر یک از دستگاه‌های مرتبط برای دو محله برنامه‌ریزی کنند و موارد احصا شده را براساس دستورالعمل مرکزی ارائه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.