استاندار یزد با اشاره به برخی انتقادات درست و بجا از متمرکز بودن حساب برخی شرکت‌ها در تهران گفت: حساب‌های بانکی شرکت‌های بزرگ یزدی به یزد منتقل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی طالبی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یزد اظهار داشت: سال رونق تولید باید سال پرشتاب و چابک برای کارگروه تسهیل باشد و بانک‌ها و دستگاه‌ها در این عرصه بهتر فعال باشند و برنامه ارائه کنند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها نیز برنامه‌ای را برای بهبود وضعیت کسب و کار ظرف یک هفته ارائه کنند ادامه داد: درخواست داریم بانک‌ها در راهبرد توسعه برابر استان توجه لازم را به شهرستان‌ها و مناطق کمتر برخوردار داشته باشند و به برخورداری همه مناطق استان کمک کنند.

استاندار یزد از اولویت‌های استان را علاوه بر حفظ اشتغال، راه اندازی ظرفیت‌های خالی برشمرد و گفت: در شاخه های مختلف اقتصادی ظرفیت های خالی و راکدی داریم که قابلیت فعال شدن دارد و بانک ها باید در این زمینه کمک کنند.

وی افزود: مجموعه راهبردهایی که در حوزه اشتغال داریم نهایی شود و با تصویب کارگروه به عنوان مبنای فعالیت دستگاه ها قرار گیرد و تسهیلات در بخش هایی که لازم است برود و در بخشی که مغایرت دارد و ممکن است مهاجرت را افزایش دهد یا با محیط زیست تضاد دارد نرود.

طالبی با بیان برخی انتقادات بجا در خصوص متمرکز بودن حساب های بانکی شرکت های تولیدی و معادن بزرگ در تهران گفت: در خصوص انتقال حساب های بانکی معادن نیز پیگیری می کنیم تا حساب ها به یزد منتقل شود.

وی افزود: باتوجه به افزایش دستمزد ها، نگرانی هایی از بابت تعدیل نیرو در واحدهای صنعتی استان وجود دارد و لازم است تا با کمک کمیسیون کارگری شرایطی را فراهم آوریم که کم ترین تعدیل نیرو و آسیب به جامعه کارگری وارد شود.

استاندار یزد در پایان خاطرنشان کرد: ضروریست تشکل‌های کارگری تحت پوشش حمایت‌های قانونی قرار گیرند و خط قرمز ما در استان در ارتباط با کارفرمایان، رعایت حقوق کارگران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.