به گزارش عصر روز سه شنبه روابط عمومی این سپاه، سرهنگ محمود صادقیان افزود: ایجاد چهار سیل بند، تقویت بندهای موجود و ساخت خاکریزهای متعدد در هویزه و روستاهای تابعه از جمله اقدام های موثر است .
وی با بیان اینکه ارتفاع هر سیل بند و خاکریز ایجاد شده حدود چهار متر است ادامه داد: تاکنون بیش از پنج کیلومتر سیل بند و خاکریز مستحکم برای مقابله با سیل و نجات هویزه توسط این معاونت ایجاد شده است.
معاون مهندسی سپاه الغدیر یزد گفت: شهر رفیع از توابع هویزه در معرض شدید سیل از سوی آب های موجود در هورالعظیم بوده و وجود چهار هزار نفر جمعیت حساسیت نجات این شهر در برابر سیل را چند برابر کرده است.
صادقیان، کشاورزی و دامداری را از جمله مشاغل مردم هویزه ذکر کرد و بیان داشت: حمل و جابه جایی احشام مردم این منطقه سخت است ولی تاکنون جمعیت شهر رفیع و روستای « گبان» با ساخت خاکریزهای مستحکم از خطر ورود سیل نجات پیدا کردند.
فرمانده سپاه الغدیر یزد نیز امروز با بیان این که شرایط شهرستان « هویزه» کاملا تحت کنترل دقیق و مستمر است، تاکید کرد: اتمام ماموریت سپاه استان در خوزستان با همکاری مردم تا پایان شرایط بحرانی ادامه دارد.
سرتیپ فتح الله جمیری با اشاره به اینکه نیروهای تخصصی برای کمک به مناطق سیل‌زده به عنوان معین هویزه و 70 روستای آن حضور دارند، افزود: ماموریت ها به منظور کمک به سیل زدگان تا پایداری کامل ادامه می یابد.
وی تلاش برای تثبیت شرایط را یکی از اولویت‌های جدی سپاه در هویزه در برابر سیلاب دانست و خاطر نشان کرد: مدیریت بحران به همبستگی و وحدت همه آحاد نیاز دارد.
بارش های چند هفته اخیر در ابتدای سال 98 باعث وقوع سیلاب در برخی استان ها و بروز خسارت در برخی شهرهای گلستان، فارس ، لرستان و خوزستان شد و شرایط بحرانی ایجاد کرد.
در این مدت مردم و دستگاه های استان در قالب دستگاه های مختلف و مالی به مردم سیل زده کمک کردند.
همچنین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد پیش تر اعلام کرده بود که 24 دستگاه ماشین آلات سنگین و 2 دستگاه ماشین آلات سبک به مناطق سیل زده اعزام شد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.