رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به نامگذاری امسال و رونق تولید گفت: در این شرایط لزوم حمایت از تولیدکنندگان بیش از پیش احساس می شود.

سیدعلی اکبر کلانتر در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: تولیدکنندگان نسبت به کاهش درآمدها و افزایش هزینه های دولت در اثر تشدید تحریم ها اطلاع کامل و کافی دارند.

وی با اشاره به وقوع سیل اخیر و خسارات وارد آمده به کشور در این زمینه ادامه داد: این موضوع نیز باعث شده تا دولت در مضیقه باشد و فشار بیشتری را برای تامین بودجه تحمل کند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با بیان اینکه ما از شرایط سخت دولت و مشکلاتی که برای تامین بودجه دارد آگاه هستیم، اضافه کرد: تولیدکنندگان نیز شرایط مطلوبی ندارند و در تامین نقدینگی و مواد اولیه تولید به شدت دچار مشکل هستند.

این فعال اقتصادی ادامه داد: در سال جاری افزایش نرخ نهاده های تولید و قیمت تمام شده همچنین کسادی بازار برای صنعتگران و تولید کنندگان مشکلات زیادی را پدید آورده است.

کلانتر با اشاره به نامگذاری امسال به نام رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد: انتظار داریم وصول مالیات از بخش مولد استان با توجه به واقعیت های کنونی کشور صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه لازم و ضروری است تا از تولیدکنندگان که در خط مقدم جنگ اقتصادی کشور  هستند، حمایت بیشتری شود اظهار داشت: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید ملی، کوتاه ترین و صحیح ترین راه رونق تولید و رسیدن به توسعه و آبادانی کشور و حمایت از اقشار کم درآمد است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با بیان اینکه از رهبری به خاطر حمایت از تولید ملی سپاسگزاریم، تصریح کرد: باید دید چگونه می‌توان این کلام درست را از قوه به فعل درآورد و به آن جان بخشید و در عمل شاهد رونق تولید بود.

وی با بیان اینکه باید مفهوم واقعی و شاه بیت رونق تولید که همان اقتصاد مقاومتی است برای مجریان، نمایندگان مجلس، بخش قضا و بقیه دست اندرکاران به درستی تبیین شود، افزود: با بهره گیری از تمام ظرفیت تشکل های غیردولتی بخش های تولیدی و اقتصاددانان و نخبگان بخش خصوصی به برنامه های کوچک قابل اجرا و دارای زمان بندی اجرایی با گردش کار و تقسیم وظایف مشخص تقسیم و به سازمان های ذیربط ابلاغ شود.

کلانتر همچنین خواستار حمایت جدی و همه جانبه از تولید شد و اظهار داشت: تولید مانع اصلی آفت‌های اجتماعی، انحرافات اقتصادی، تنبلی و فساد در جامعه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.