به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی روز یکشنبه در ستاد خدمات سفر که با حضور جمعی از اعضا در باغ جهانی پهلوان پور برگزار شد با قدردانی از تلاش دست اندرکاران ستاد افزود: بیان ظرفیت ها، آداب و رسوم فرهنگی و معنوی به گردشگران ضروری است.
وی ادامه داد: حضور گردشگران و مسافران از اقصی نقاط استان و کشور به مهریز و دیدن جاذبه های تاریخی و طبیعی در کنار اجرای برنامه های مناسب فرهنگی نقش مهمی در تحقق اهداف صنعت سبز گردشگری دارد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز بیان داشت: باید گردشگران داخلی و خارجی بعد از حضور در شهرستان با سابقه روشن فرهنگی و اخلاقی مردم، آداب و رسوم ارزشمند منطقه آشنا شوند.
محی الدینی همچنین توجه به اهمیت اجرای برنامه های تبلیغی و معرفی درست جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی شهرستان و مهمان دوستی و اهمیت آن را مورد تاکید قرار داد.

**تاکید بر معرفی ظرفیت های گردشگری
همچنین فرماندار و رئیس ستاد خدمات سفر مهریز گفت: این شهرستان در ابعاد تاریخی، فرهنگی و طبیعی دارای ظرفیت های بسیار خوبی است که بایستی به مسافران و گردشگران معرفی شود.
رضا زارع زاده مهریزی افزود: باید با انجام فعالیت های فرهنگی، تبلیغی و اطلاع رسانی، گردشگران را در جریان دقیق توانایی های فرهنگی و تاریخی شهرستان قرار داد.
وی ادامه داد: توجه به صنعت سبز گردشگری در کنار توجه به مسائل فرهنگی باید اولویت تمام دستگاه های اجرایی قرار گیرد و ظرفیت ها به نحو مناسب مطرح شود.

** افزایش 130 درصدی حضور گردشگران
همچنین رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهریز گفت: از 25 اسفندماه 1397 تا 16 فروردین 1398 افزون بر یک میلیون مسافر و گردشگر با حضور در این شهرستان از بناهای تاریخی و تفرجگاهی منطقه بازدید کردند.
الهام جلوداری افزود: این تعداد بازدید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 130 درصد رشد نشان می دهد که گویای برنامه ریزی، اطلاع رسانی و کار فرهنگی و تبلیغی مناسب است.
به گفته وی، بازدید از تفرجگاه‌ ها و مناطق ییلاقی منطقه به خاطر شرایط مناسب آب و هوایی در مقایسه با سال های گذشته و همچنین وجود منطقه تاریخی و چشمه غربال بیز با استقبال بی ‌نظیر مواجه شد.
این مسئول مهمترین بناها و آثاری که مورد بازدید گردشگران قرار گرفت را کوه ریگ، مجموعه مهرپادین، باغ جهانی پهلوان پور، مجموعه ارگ سریزد، کاروانسرای مدور زین‌الدین و مناطق ییلاقی منشاد، دره، گل‌افشان، بنادکوک و پارک سرچشمه کوثر ذکر کرد.
جلوداری همچنین به ارائه خدمات توسط واحدهای اقامتی اشاره کرد و گفت: 12 بوم گردی در روستاهای بخش مرکزی و هشت بوم گردی در شهر در کنار فعالییت 6 هتل سنتی و مدرن ارگ سر یزد، باغ آهو، باغ پهلوان پور، ستاره شهر، مجموعه هفت شهر و کاروانسرای زین‌الدین به گردشگران خدمات ارائه کردند.

** اسکان 17 هزار مسافر در مهریز
همچنین رئیس ستاد اسکان مهریز اظهار داشت: در تعطیلات نوروز امسال 17 هزار مسافر در مدارس، بوم گردی ها و هتل های سنتی و مدرن شهرستان پذیرش شدند.
سیدعلی کارآموز افزود: از این تعداد که در مقایسه با سال گذشته تا 2 برابر افزایش دارد، حدود 10 هزار نفر در 110 کلاس پذیرش و اسکان یافتند.
وی به اهمیت برنامه های فرهنگی در کنار اسکان مسافران اشاره کرد و برگزاری نمایشگاه توانمندی های شهر، تور طبیعت گردی و توزیع افزون بر هفت هزار بروشور را از اقدام های انجام شده ذکر کرد.
در این جلسه همچنین تعدادی از روسای دستگاه های اجرایی دیگر به ارائه گزارش از فعالیت ها و خدمات ارائه شده در نوروز پرداختند.
مهریز با قابلیت های تفریحی، گردشگری از جمله باغ پهلوان پور و قنات حسن آباد که به ثبت جهانی رسید و چشمه غربال بیز، منطقه تفریحی کوه ریگ و دیگر آثار باشکوه خشتی همواره پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.
این شهرستان 600 اثر تاریخی و فرهنگی دارد و تاکنون 100 اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.