محمدکاظمی نسب عصر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع گردشگران و مسافران نوروزی 18 هزار و 206 نفر از درخت سرو 4500 ساله ، 6 هزار و 629 نفر از خانه آقازاده و مابقی هم از موزه مردم‌شناسی و بافت 162 هکتاری تاریخی و دیگر آثار باستانی و طبیعی ابرکوه بازدید کردند.
وی بیان کرد: مسجد بیرون (منزلگاه امام رضا (ع) و مسجد جامع و امامزادگان ابرکوه هم میزبان خیل عظیم مسافران و گردشگران نوروزی بود.
کاظمی نسب افزود: در این مدت ، 13 هزار و 227 نفر در مدارس تجهیز شده آموزش‌ و پرورش ، خانه‌های بوم گردی ، خانه تاریخی آقازاده ، بقاع متبرکه و دیگر مراکز اقامتی و تاریخی اسکان یافتند که این تعداد هم 29 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.
رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان اضافه کرد: در بازه زمانی یادشده 220 هزار و 740 مورد تردد ورودی به ابرکوه ثبت شد که این عدد در مقایسه با تردد 159هزار و 795 خودرو در پارسال ، 38 درصد افزایش داشته است .
فرماندار ابرکوه خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی 203 هزار و 969 مورد تردد خروجی گزار شد که این تعداد نسبت به آمار 158هزار و 511 خودرو در سال گذشته 29 درصد افزایش دارد .
وی تصریح کرد:‌ ستاد خدمات سفر با هشت کمیته برای هرچه بهتر استقبال و پذیرایی از مسافران و گردشگران چند ماه قبل از نوروز سال 1398 تشکیل شد.
این مسئول ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های ستاد خدمات سفر شهرستان خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروزی در چند نوبت از واحدهای اقامتی و پذیرایی بازدید و سرکشی شده است .
ابرکوه یکی از 14 شهر نمونه گردشگری ایران است که مسافران و گردشگران علاوه بر بازدید از آثار تاریخی و طبیعی، موزه مردم‌شناسی و صنایع‌دستی با نحوه تهیه غذاهای سنتی منطقه نیز آشنا شدند.
اقامتگاه تاریخی خانه آقازاده ، اقامتگاه پنج امامزادگان ، 113 کلاس درس ، چهار پایگاه راهنمای نوروزی هلال‌احمر، 15 اقامتگاه ، سفره‌خانه سنتی ، مجتمع بین‌راهی و رستوران‌ها ، بوستان‌های فراغه ، گلدشت فراغه و اسفند آباد هم شاهد حضور مسافران و گردشگران نوروزی از اقصی نقاط کشور بود.
مرکز شهرستان 53 هزار نفر ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد - شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز 300 کیلومتر و تا اصفهان 280 کیلومتر است.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.