علی نمازی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص راهکارهای تحقق شعار امسال اظهار داشت: این امر مستلزم افزایش کیفیت کالاهای ایرانی توسط تولیدکنندگان است که موجب تمایل مردم به استفاده از کالاهای داخلی می شود.
وی افزود: تحقق شعار سال در گرو تعامل و همدلی بخشهای دولتی و خصوصی است در این صورت بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی یزد تصریح کرد: دولت برای تحقق رونق تولید و اشتغال باید موانع و مشکلات را از سر راه سرمایه گذاران بردارد و امور را تسهیل کند.
نمازی با تشریح ظرفیتهای مطلوب اقتصادی، گفت: باید با استفاده از این ظرفیتها، فرصت را برای توسعه پایدار و اشتغال ایجاد کرد، ضمن آنکه رونق تولید ، مستلزم اصلاح و مساعد شدن فضای کسب و کار در کشور است.
وی همچنین جلوگیری از واردات کالاهای مشابه داخلی و مقابله با پدیده قاچاق کالا را از دیگر راهکار رونق تولید برشمرد و تأکید کرد: با حمایت از واحدهای تولیدی و جلوگیری از واردات غیرضروری و رفع تنگناهای اداری در ارائه خدمت به تولیدکنندگان و صنعتگران، می توان علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرد.
حمایت از خودکفایی و توانمندسازی همه بخش های راهبردی، از بندهای اقتصاد مقاومتی است که سیاست های آن در سال 1392 ابلاغ شد.
سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت. سال 1396 نیز «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» بود و رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال 1397 را «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کردند، امسال نیز سال «رونق تولید» نام دارد.
1968/ 6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.