سید محسن ابطحی روز یکشنبه در حاشیه بازدید جمعی از مسئولان اوقاف استان یزد از امامزادگان این شهرستان به خبرنگار ایرنا افزود : امسال استقبال خوبی از طرح آرامش بهاری در امامزادگان شد.
وی اظهار داشت : در محل امامزاده عباسعلی که در روستای مریم‌آباد بخش مرکزی واقع است خیمه معرفت شامل غرفه‌های ایستگاه همه واقف باشیم ، ارائه مشاوره خانواده ، ازدواج ، مباحث دینی و پاسخ به شبهات دینی ، سبک زندگی ، غرفه‌های کودک چند رسانه ، فضای مجازی با موضوعات مهدویت و انتظار برای بهره‌مندی مسافران برپاشده است .
ابطحی خاطرنشان کرد: برنامه ویژه شامل پخش مستقیم پیام نوروزی مقام معظم رهبری و برنامه فرهنگی در هنگام تحویل سال نو در امامزادگان نیز اجرا شد .
این مسئول بابیان اینکه در امامزادگان منطقه زمینه پذیرش 60 هزار زائر در طرح آرامش بهاری فراهم است، اضافه کرد: 48 هزار مسافر نوروزی در تعطیلات نوروزی 97 از امامزدگان دیدن کردند.
از امامزادگان معروف ابرکوه می‌توان از امامزاده‌های احمد، دختر موسی بن جعفر، عباس بن علی ، شهیدان و امامزاده سید احمد و سید محمود نام برد.
ابرکوه یکی از 14 شهر نمونه گردشگری ایران است که با داشتن 400 اثر تاریخی، طبیعی ، تاکنون 136 اثر در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.
سه اثر طبیعی، منزلگاه امام رضا(ع)، خانه آقازاده، مجموعه قلعه تجرد، خانه‌های قدیمی ، قلعه‌های تاریخی، مسجد جامع ، کوه گنبد عالی و سرو 4500 ساله از آثار تاریخی منطقه است.
از میان 14 شهر نمونه گردشگری ایران، ابرکوه ، میبد و تفت در استان یزد قرار دارد.
همچنین فرماندار ابرکوه دیروز(شنبه ) گفته بود : 15 هزار و 916 مسافر داخلی و گردشگر خارجی از 28 اسفند پارسال تا پایان روز دوم فروردین‌ماه سال 1398، از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شهرستان دیدن کردند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 48 درصد بیشتر است.
محمدکاظمی نسب افزود: از این تعداد 250 نفر گردشگران خارجی هستند که از یخچال گلی ، سرو 4500 ساله ، خانه آقازاده و برخی آثار تاریخی منطقه بازدید کردند .
به گفته وی از مجموع گردشگران و مسافران نوروزی سه هزار و 764 نفر از درخت سرو 4500 ساله ، 985 نفر از خانه آقازاده و مابقی هم از موزه مردم‌شناسی و بافت 162 هکتاری تاریخی و دیگر آثار باستانی و طبیعی ابرکوه بازدید کردند.
مرکز شهرستان 53 هزار نفر ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد - شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز 300 کیلومتر و تا اصفهان 280 کیلومتر است.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.