به گزارش ایرنا، احمد ترحمی روز شنبه در دومین مجمع سلامت شهرستان میبد افزود: سلامت به عنوان یکی از مولفه های امنیت پایدار در همه ابعاد آن است به گونه ای که اگر درجامعه ، سرقت ، خشونت و پرخاشگری افزایش یابد نشان دهنده عدم تعادل روحی و روانی جامعه که به موضوع سلامت برمی گردد ، می باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد یادآور شد: آنچه مهم است پیشگیری می باشد چون به دنبال آن دیگر به افزایش تخت بیمارستان ها و امکانات کلینیکی و پراکلینیکی افتخار نمی شود بلکه به کاهش تعداد مراجعین و ارتقای سطح سواد سلامت جامعه که به پیشگیری منجر شده افتخار می شود.
وی درادامه از مسئولین شهرستان خواست تمام توان و تلاش و همت خود را در راستای ارتقای سواد سلامت و داشتن اجتماعی سالم ، شاداب و با نشاط به کار گیرند.

**سلامت اجتماعی و معنوی در جامعه مغفول مانده است
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در این نشست گفت: سلامت همه جانبه به ویژه سلامت اجتماعی و معنوی مغفول مانده که باید مورد عنایت و توجه قرارگیرد.
دکتر محمدحسن لطفی به رصد مسائل مرتبط به سلامت و برنامه ریزی برای حل آنها در سال آینده اشاره کرد و یادآورشد: برای رصد راحت تر مسائل ساختارهایی در هفت بعد تعریف شده که با توجه به اینکه در شهرستان کار بر روی این ابعاد در حال انجام است باید مسئولین نسبت به تقویت و پشتیبانی انجام این امور اهتمام داشته باشند.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد رعایت پیوست سلامت را ضروری شمرد و تصریح کرد: کمیته دیده بانی سلامت جمع آوری اطلاعات مرتبط با سلامت در چهار بعد آن را به عهده دارد که جای آن در شهرستان با توجه به جمعیت بیش از 100 هزار نفری که دارد خالی احساس می شود.

** ارتقای سلامت با همکاری همگان
همچنین فرماندار میبد با تشکر از خیرین که در همه زمینه ها پای کار هستند ، گفت : خیرین شاید انتظار داشته باشند از مسئولین که در تجهیز و تکمیل آنچه انجام می دهند حمایت ، پشتیبانی و توجه داشته باشند.
حسین فلاح افزود: علی رغم اینکه مسائل در زمینه تامین پزشکان حل شد اما با عنایت به جمعیت 104 تا 105 هزار نفری شهرستان میبد که بعد از مرکز استان پرجمعیت ترین شهر استان است باید ارائه خدمات به این شهرستان به صورت ظریف تر ، دقیق تر و مناسب تر انجام شود.
وی همچنین به لزوم هم پوشانی دستگاه ها و اداراتی نظیر اداره بهزیستی ، شهرداری ، کمیته امداد و ... در جهت ارتقای موضوع سلامت اشاره کرد.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.