به گزارش ایرنا رقیه کرمانیان روز پنجشنبه در آیین تجلیل از زنان کارمند شرکت کننده در مسابقات دهه فجر جام شهید قانعی این مطلب را بیان کرد و با گرامیداشت میلاد فاطمه الزهرا (س)، هدف از یادآوری این ایام را تجلیل از افراد الگوساز و تشکر از زحمت مادران دانست.
وی افزود: متاسفانه کمترین ارزش کاری برای زنان در نظر گرفته شد در حالیکه آنها بسیار مسئولیت پذیر و در حوزه کارهای خود متعهدتر هستند .
معاون فرمانداری اردکان با بیان اینکه از سوی دیگر زنان علاوه بر مدیریت خانه، مسئولیت سخت مادری و پرستاری فرزندان را به عهده دارند، تصریح کرد: تاسف انگیز است آنها از کمترین امکانات بهره مند و بیشترین توانمندی را در همه زمینه ها انجام می دهند و نشان هم داده اند که می توانند .
کرمانیان اظهار داشت: خواست زنان در طول تاریخ این بود که دیده و کرامتشان حفظ شود، امیدواریم در سایه انقلاب و اسلام این موضوع در نظرگرفته شود.
وی اظهار داشت: خوشبختانه زنان شهرستان در همه زمینه ها به خصوص در حوزه ورزش فعال هستند، باید قدردان آنها بود .
معاون سیاسی فرمانداری اردکان گفت: بانوان می توانند با پرداختن به فعالیت های ورزشی سلامت روح و جسم و نشاط خود را حفظ کنند و در این راستا تصمیم های خوبی در زندگی شان بگیرند .
همچنین رئیس اداره ورزش و جوانان اردکان با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند و در شهرستان به ازای هر 100 نفر مرد، 120 نفر زن وجود دارد افزود: این نسبت بالایی است و باید توجه بیشتری به حوزه زنان از لحاظ ورزش و فعالیت های آنها شود.
احمد شکراللهی اظهار داشت: وضعیت ورزش جامعه اردکان خوب نیست و ارزیابی هایی که از بانوان صورت گرفته و غربالگری ها نشان از وضعیت بد ساختار بدنی آنها حکایت دارد .
وی پیشنهاد کرد: آموزش های لازم در مدارس صورت گیرد که کمتر شاهد مشکل فیزیکی و اسکلتی در میان دختران که مادران آینده جامعه هستند، باشیم، باید نگاه ها به این حوزه تغییر کند تا مشکل از جامعه کمتر شود.
همچنین در آیین یادشده از 80 زن فعال در عرصه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و ... توسط فرمانداری اردکان تجلیل شد .
همچنین به همت فرمانداری و اداره ورزش و جوانان از 40 نفر بانوانی که در مسابقات کارمندی دهه فجر مقام برتر را کسب کردند، تجلیل شد.
در حاشیه برگزاری این آیین بانوان کارمند متعهد شدند، روزانه حرکات ورزشی را برای سلامت خود انجام دهند .
زنان اردکانی در 25 رشته ورزشی فعال هستند که تاکنون در رقابت های مختلف ملی و استان حائز مقام های برتر شدند .
2هزار و 400 ورزشکار زن در اردکان فعالیت دارد .
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
بر اساس سرشماری آبان ماه سال 1395، 49 درصد از جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفری استان یزد را بانوان تشکیل می دهند.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.