به گزارش ایرنا ، محمدعلی طالبی روز چهارشنبه در آئین افتتاح دوره 2 روزه آموزشی مدیریت بحران شهرستان‌های استان یزد در محل شرکت فولاد آلیاژی ایران که با حضور معاون و سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور برپا شد اظهار داشت: ایران سرزمینی برای وقوع انواع بحران هاست ولی با وجود همه بحران‌‌ها و آموزش ها برای مقابله با آنها ، کاستی هایی وجود دارد.
وی با بیان اینکه این کاستی ها عامل زیرسئوال رفتن اثربخشی آموزش هاست ، افزود: برگزاری دوره های آموزشی ارزشمند است ولی باید به سمت اثربخشی و انتقال مفاهیم این آموزش‌ها حرکت کنیم.
استاندار یزد تأکید کرد : آموزش ها باید کاربردی و نهادینه شده و انتقال مفاهیم آموزشی و نهادینه کردن آن را در میان مردم قبل از وقوع بحران مدنظر باشد.
طالبی با اشاره به ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مسئولان در این زمینه تصریح کرد: مسئولان و کارشناسان این بخش در زمان بحران باید سبب دلگرمی مردم شوند و از سوی دیگر ، به تنوع بحران‌ها و بحران‌های نو پدیدی که در کشور رخ می‌دهد توجه کرده و برنامه مدیریت آن برنامه ریزی کنند.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان یزد با اشاره به اینکه در همه شهرستان‌ها باید شورای مدیریت بحران تشکیل شود افزود: در این شورا باید همه بحران‌ها و مسائل در نظر گرفته شود با برنامه برای پیشگیری از خسارت ناشی از حوادث احتمالی، از تجربیات دیگران هم استفاده شود .
طالبی با تأکید بر ضرورت توجه به آینده پژوهی در بحث بحران اظهار داشت: باید در بعضی مسائل که شاید در آینده به بحران تبدیل شود پیش بینی لازم را داشته باشیم و از سوی دیگر از تجارت دیگران و حتی کشورهای دیگر استفاده کنیم و برخی از این تجربیات را مستندسازی کنیم.
وی با اشاره به فرا رسیدن نوروز و مسافرت‌های نوروزی گفت: بهتر است در روزهای پایانی سال و نوروز به منظور مقابله با برخی حوادث طبیعی همچون بارندگی ها برنامه ریزی شود تا مشکلاتی که بارندگی های اخیر برای مدیریت شهری ایجاد کرد دیگر انتفاق نیفتد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد هم در این دوره آموزشی با اشاره به ضرورت ارائه کارخواست‌های مختلف برای مدیریت بحران گفت: آرامشی که امروز در استان وجود دارد ناشی از تلاش همین نیروهای مدیریت بحران و ستاد مدیریت بحران در شهرستان‌ها و مرکز استان است .
هادی هادی نسب با بیان اینکه خشکسالی و سیل از مهمتریین مشکلات و از بحران های خاموش استان یزد است ، افزود: با وجود 17 سال خشکسالی متوالی در استان ، بهره برداری های خوبی از منابع آبی شده است.
وی با اشاره به عملکرد مناسب شورای هماهنگی ها مدیریت بحران استان تصریح کرد: با برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد و کارگروه سازگاری با کم آبی ، مدیریت منابع آبی استان یزد در حد معقول است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد از تدوین سند آموزشی مدیریت بحران استان در سال 95 و تقویت آن در سالهای بعد خبر داد و اظهار داشت: طوفان، ریزگردها و جاده‌های غیراستاندارد از دیگر بحران‌های خاموش استان یزد است.
هادی نسب بر لزوم تقویت تاب آوری مدیران و کارشناسان حوزه مدیریت بحران خاطرنشان کرد: ارزیابی این دوره از ابتدای نامه نگاری ها برای برگزاری آن آغاز شده ولی تصمیم‌گیری خوب باید نتیجه این دوره آموزشی بویژه در زمان بحران ها باشد.
در این دوره 2 روزه 280 نفر از کارکنان مدیریت بحران استانداری و فرمانداری های استان یزد در قالب دوره های آموزشی مدیریت بحران (مبشر) شرکت کرده اند.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.