به گزارش ایرنا ، علی جهازی روز یکشنبه در ششمین جلسه کمیته راهبردی میوه تنظیم بازار نوروز 98 اظهار داشت: از بهمن گذشته در چند مرحله ، 900 تن پرتقال والنسیا و تامسون و 600 تن سیب زرد و قرمز مرغوب برای توزیع با نرخ مصوب تامین شد.
وی افزود: پیرو ابلاغ مصوبات ستاد تنظیم بازار و کمیته راهبری میوه تنظیم بازار تاکنون 100درصد سهمیه سیب و حدود 50 درصد سهمیه پرتقال مورد نیاز ذخیره شد.
مدیر سازمان تعاون روستایی یزد تصریح کرد: روند ذخیره میوه تا 15 اسفند ماه جاری پایان می یابد و پس از آن با تصمیم کمیته راهبردی میوه قیمت و زمان توزیع اعلام می شود.
به گفته جهازی، در سال جاری به تصمیم کمیته راهبردی میوه با افزایش سه برابری نسبت به سال گذشته 600 تن سیب تامین و در سردخانه ها ذخیره شد.
وی یادآور شد: تا 15 اسفندماه جاری 700 تن پرتقال والنسیا از شهرستان های جیرفت و رودان خریداری و در سردخانه های مجهز ذخیره شد و 200 تن پرتقال تامسون شمال نیز حمل و در سردخانه ها موجود است.
در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد هم گفت: ضروری است تلاش برای تامین اقلام مورد نیاز مردم با قیمت تنظیم بازار به ویژه جهت نوروز انجام شود.
علی زینی وند افزود: در حوزه شبکه توزیع نیز باید با تلاش فرمانداری ها، شهرداری ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت هماهنگی های لازم صورت گیرد و با گسترش شبکه توزیع، میوه شب عید به سهولت در دسترس عموم مردم قرار گیرد.
در پایان این جلسه ، اعضای ستاد تنظیم بازار و کمیته راهبردی میوه تنظیم بازار به منظور اطمینان از شرایط نگهداری میوه تا زمان توزیع از محل سردخانه ها بازدید کردند و ضمن بررسی کیفیت میوه ذخیره شده مطابق با مفاد دستورالعمل ابلاغی از سازمان مرکزی تعاون روستایی در جریان روند تامین، حمل و ذخیره میوه در سردخانه ها قرار گرفتند.
سال قبل 200 تن سیب و 800 تن پرتقال والنسیا تولید جنوب کشور برای مصرف نوروز ذخیره ‌شده بود.
یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها ،آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.