به گزارش ایرنا ، جمشید تقی زاده روز چهارشنبه در جمع اعضای کانونهای بازنشستگی یزد اظهار داشت: تا یک و نیم سال آینده، 550هزار نفر به مجموع بازنشستگان این صندوق اضافه می‌شود.
وی با بیان اینکه هم اینک 95.5 درصد از بازنشستگان کشوری زیر سه میلیون تومان حقوق دریافت می کنند، افزود: 30هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان نیاز است که 15 هزار میلیارد تومان آن را در بودجه سال 98 درخواست کرده ایم .
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه دفاع از حقوق بازنشستگان بر ما واجب است ، تصریح کرد: برای کمک به این قشر ، دو دستورالعمل ابلاغ شده که پرداخت حقوق آنها توسط شرکتها و قبل از پرداخت شاغلان شرکتها اولین مورد است.
تقی زاده اضافه کرد: دستورالعمل دوم هم مربوط به اولویت استخدام فرزندان بازنشسته زیر پوشش صندوق در جذب جدید نیرو در200 شرکت زیرمجموعه است.
وی درباره برخی حمایت های انجام شده هم گفت: یکی از این حمایت ها پرداخت تسهیلات بوده به گونه ای که در سال گذشته 300هزار فقره وام به ازای هر نفر 40 میلیون ریال پرداخت شده است.
وی ادامه داد: امسال این تعداد به 400 هزار نفر و هر کدام 50 میلیون ریال افزایش یافته که تاکنون به حدود 200 هزار نفر پرداخت شده و مابقی در 6 ماه ابتدایی سال آینده ، این تسهیلات را دریافت خواهند کرد و امیدواریم سال آینده این میزان نیز افزایش یابد.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه نگاه اقتصادی و رشد درآمدهای شرکتها ، هدف فعالیت های صندوق در یک سال اخیر بوده است ، خاطرنشان کرد: در همین راستا و به منظور شفافیت بیشتر کارها، بزودی سامانه ای رونمایی می شود تا جزئیات فعالیت های شرکتها زیرمجموعه در آن قابل رویت باشد.
تقی زاده تأکید کرد: در راستای تغییر نظام اقتصادی صندق ، مخالف فروش از طریق رانت هستیم و معتقدیم باید شرکتها از زیاندهی کامل خارج شوند و در این خصوص بسیاری از شرکتها به چرخه تولید و اشتغال به صورت جدی وارد شده اند.
وی یادآور شد: صندوق بازنشستگی کشور وظیفه حمایت و حفظ دارایی های بازنشستگان را دارد و در یکسال گذشته با اقدام های ساختاری ، راههای فساد را بسته ایم و تلاش کرده ایم تا وضع درآمدزایی شرکتها ساماندهی شود.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.