مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به افزایش تقاضای بانوان برای اشتغال گفت: 20 درصد از شاغلان یزد بانوان هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین ریاحی در نشست اشتغال بانوان فعال و کارآفرین اقتصادی با اشاره به نقش مهم مدیریت خانواده در پیشرفت و موفقیت جامعه اظهار داشت: امروز بحمدالله مدیریت خانواده در دست زنان قرار دارد و آنها هم با درایت، محبت و اولویت‌بندی این موضوع مهم را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به مباحث مربوط به خلاقیت و کارآفرینی گفت: باید یک مشکل و خللی در فرایندی وجود داشته باشد که ما را به تفکر وادار کند و بیاندیشیم تا متوجه شویم چطور از این مشکل عبور کنیم .

ریاحی با بیان اینکه مدیریت بانوان در جامعه نقش بسیار بسزایی در توسعه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دارد تصریح کرد: وقتی در حوزه کارآفرینی و مدیریت دقت کنیم، متوجه می‌شویم که خلاقیت و ایده‌پردازی به عنوان رکن اساسی کار مورد توجه است و بدون این دو حوزه نمی‌توان کارآفرین یا مدیر خوبی بود .

این مقام مسئول ادامه داد: در واقع اگر امروز ما در مباحث اقتصادی و اجتماعی نیازمند کارآفرینی هستیم، مطمئنیم که این مهم از عهده بانوان برمی‌آید و آنها می‌توانند با خلاقیت و ایده‌پردازی خود، به کارآفرینی بپردازند .

ریاحی افزود: بیش از 20 درصد از جمعیت شاغل استان یزد را در حال حاضر بانوان به خودشان اختصاص داده‌اند و خوشحالیم که امروز بانوان به یک مقامی از علم و آگاهی رسیده‌اند و توانسته‌اند سکوهای دانشگاهی و علم را به خودشان اختصاص دهند و در تمام عرصه‌های علمی حضور فعالی داشته باشند .

این مقام مسئول تصریح کرد: از 22 هزار بانوی یزدی که آمادگی انجام کار را دارند، نزدیک به 14 هزار نفر معادل 70 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند و این موضوع نشان می‌دهد که امروز بانوان ما در سطح استان به سمت و سوی کسب علم و دانش پیش رفته‌اند و می‌توانند امروز در عرصه‌های اقتصادی و اشتغال فعالیت داشته باشند .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.