به گزارش ایرنا ، در حالی که مردم یزد در بهار چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، جشنی بزرگ در میدان شهدا (امیرچخماق ) برپا کرده بودند، طروات باران بهاری بر زیبایی های آن افزود.
بر اساس اعلام مرکز ملی پایش و هشدار خشکسالی کشور ، از ابتدای سال جاری آبی ( اول مهرماه تا امروز ) میانگین بارش کشور 143.8 میلیمتر گزارش شد در حالی که این میزان در یزد به عنوان کم بارش ترین استان تنها 18.6 میلیمتر است .
این در حالی است که در پایان دی ماه ، یزد از نظر میزان بارندگی بعد از سیستان و بلوچستان ( که الان با 18.9 میلیمتر در رده دوم قرار دارد) در جایگاه دوم قرار داشته است.
از بامداد دوشنبه بارندگی در شهر یزد و برخی مناطق اطراف شروع شد و همزمان با برگزاری راهپیمایی 40 سالگی انقلاب اسلامی تاکنون نیز ادامه داد.
بارش برف در ارتفاعات و مناطق ییلاقی استان همچون مناطق روستایی تفت و مهریز نیز از صبح امروز آغاز شد و با نفوذ جبهه سرد پشت ناوه بارشی، لابلای ابرهای نیمبواستراتوس توده های همرفتی کومولونیمبوس موجب رعد و برق و تشدید ناپایداری ها و غالب شدن ریزش ها به صورت برف در ارتفاعات استان شده است.
گزارش خبرنگاران ایرنا از بارش برف در گردنه سخوید و سفیدپوش شدن تنها پیست اسکی این منطقه ، بارش باران و برف در مسیر تفت به ده بالا - طزرجان ، برف و تگرگ در تقی آباد ده بالا ، بارش شدید برف در روستای سلطانب سانیج ، گردنه علی آباد تفت ، روستای محمدآباد از توابع نصرآباد پیشکوه ، بارش 30 میلیمتری باران ( تا ساعت 14 ) در منشاد ، ده بالا ، بارش شدید و جریان سیلاب در حوالی دهستان کهدوئیه و مناطق کوهستانی ندوشن میبد و نصرآباد اشکذر حکایت دارد.
با توجه به بارش برف در گردنه ها و احتمال جاری شدن سیلاب در مناطق ییلاقی ، اداره های کل هواشناسی، راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد تأکید کردند که مردم با توجه به تعطیلی امروز ، از تردد غیرضروری در مناطق سردسیر خودداری کنند و در صورت لزوم ، وسایل و تجهیزات لازم همچون زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
هر چند که سفید پوش شدن پیست سخوید تفت موجب هجوم جمع زیادی از جوانان به این منطقه شده است ولی تردد در این منطقه به سختی صورت می گیرد.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.