علی جهازی روز پنجشنبه در جلسه‌ای به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال 500 تن سیب‌درختی ذخیره‌سازی شد و 900 تن پرتقال شامل 200 تن تامسون شمال و 700 تن والنسیا جنوب کشور برای مصرف در حال ذخیره‌سازی است.
یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها ،آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.
مدیر تعاون روستایی یزد بابیان اینکه در بحث تأمین مرکبات ، مشکل خاصی وجود ندارد، تصریح کرد: هرسال 20 تا 25 درصد میوه شب عید شهروندان از سوی سازمان در استان توزیع می‌شود، امسال علاوه بر توزیع میوه در محل سازمان در چهارتا پنج منطقه یزد هم میوه شب عید توزیع می شود.
جهازی بابیان اینکه درمجموع هزار و 400 تن میوه ایام نوروز توزیع می‌شود ، تصریح کرد : طبق برنامه‌ریزی خرید و ذخیره‌سازی سیب‌درختی و پرتقال تامسون از ۲۵ آذرماه و پرتقال والنسیا جنوب از اول بهمن‌ماه آغازشده است.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های سازمان اظهار داشت: هم‌اکنون 124 تشکل ، نظام صنفی و کانون کشاورزی در استان فعالیت دارد که شامل 102 تشکل روستایی ، 12 واحد صنفی و 10 کانون خبرگان کشاورزی است.
مدیر سازمان تعاون روستایی یزد از وجود 30 واحد صنایع تولیدی ، تبدیلی ، تکمیلی و فرآوری ، 93 باب انبار چندمنظوره با ظرفیت 77 هزار و 250 تن ، 2 شرکت حمل‌ونقل درون‌شبکه‌ای ، راه‌اندازی هشت باب بازارچه و مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی ، 47 باب فروشگاه مصرف ، 84 باب فروشندگی مواد سوختی و سه باب پمپ‌بنزین سکو دار در استان خبر داد.
جهازی درباره عملکرد حوزه بازرگانی و بازاریابی هم خاطرنشان کرد: خرید 591 هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید استان به‌صورت تضمینی و حمایتی که 581 هزار تن آن گندم است ازجمله فعالیت‌های این بخش است.
وی خرید حمایتی 6 هزار و 400 تن شیر مازاد تولید استان از سال 95 تاکنون ، صادرات 23 هزار تن انواع تولید کشاورزی ، تأمین و ذخیره‌سازی و توزیع چهار هزار و 700 تن میوه تنظیم بازار از سال 94 را تاکنون از دیگر عملکردهای سازمان عنوان کرد.
این مسئول با اشاره به برخی عملکردهای حوزه خدمات فنی ، کشاورزی ، مهندسی و اعتباری در 40 سال گذشته تصریح کرد: توزیع 864 هزار تن انواع نهاده‌های کشاورزی بین روستاییان و کشاورزان ، هدایت و حمایت از فعالیت‌های اقتصادی تعاونی‌ها با پرداخت هزار و 154 میلیارد ریال تسهیلات و اجرا طرح مدیریت تغذیه گیاهی در هزار و 500 هکتار از مزارع استان از عملکردهای این بخش است.
مدیر سازمان تعاون روستایی یزد در مقایسه عملکردهای بخش‌های مختلف استان با سال 1357 اظهار داشت: در خرید تضمینی و توافقی شاهد 73 برابر فعالیت‌ها هستیم و ارزش ریالی اقلام حرفه‌ای و معیشتی توزیع‌شده 50 برابر شد و مواد سوختی توزیع‌شده 9 برابر نسبت به قبل از انقلاب افزایش داشته‌ است.
جهازی خاطرنشان کرد: در 40 سال اخیر میزان توزیع سموم شیمیایی 18برابر ، تعداد انبارهای فنی ساده و چندمنظوره در شبکه تعاونی‌ها 15 برابر و میزان تأمین و توزیع انواع کودشیمیایی هفت برابر شد.
وی از افزایش سه برابری تعداد تشکل‌های تعاونی روستایی از 34 مورد تا سال 57 به 102 مورد در حال حاضر خبر داد و گفت: میزان سرمایه در این تشکل‏‏ها از 275 میلیون ریال با رشد قابل‌توجهی به 219 میلیارد ریال افزایش یافت ضمن آنکه تعاونی‌ها سه برابر شد.
وی همچنین، کسب رتبه برتر در جشنواره مدیریت ارزیابی عملکرد، کسب رتبه برتر دبیرخانه تعاون روستایی در ارزیابی عملکرد دبیرخانه‏‏های تعاون روستایی‏‏های سراسر کشور، کسب عنوان دستگاه همواره برتر در صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی از سال 1394 را از مهم‌ترین افتخارهای کسب‌شده اعلام کرد.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.