به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی روز سه شنبه در شورای اداری استان افزود: یزد از دیرباز علمای زیادی داشت و این شخصیت ها را همواره به عنوان سرمایه های انسانی با خود داشت.
وی با تبیین دستاوردهای انقلاب خاطرنشان کرد: هر چند استان با مشکل کمبود جدی آب مواجه است اما مردم در حوزه هایی از جمله صنعت، کشاورزی، دامپروری، علمی و دانشگاهی، پارک علم و فناوری و پزشکی موفق عمل کردند.
استاندار یزد با تبیین اهمیت وحدت حول محور منافع ملی و در مقابل دشمنان اظهار داشت: کمبود آب سبب بروز تنش است، امیدواریم با حمایت مسئولان کشوری رفع شود.
طالبی با بیان اینکه یزد در گذشته جزو سه استان دارای کمترین تعداد بیکاران بود، یادآور شد: آمار بیکاری اکنون از متوسط کشوری بیشتر است؛ ضمن اینکه مواجه بودن با پدیده مهاجرت ، آثار فرهنگی برای استان به دنبال داشته است.
آمار بیکاری در استان که سال 1395 یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت داشت، حدود 12 درصد است.
وی مسائل زیست محیطی ، همجواری با عرصه های بیابانی و واقع شدن استان در مسیر انتقال قاچاق کالا و مواد مخدر را از جمله چالش های موجود عنوان کرد.

** وحدت، راه عبور از مسیر دشوار توسعه
همچنین نماینده تفت و میبد و نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وحدت ملی، راه عبور از مسیر دشوار توسعه و توطئه های دشمنان است.
کمال دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه آمریکا در اجلاس ورشو به دنبال اهداف ضد ایرانی در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی بود اما با درایت رهبر معظم انقلاب و اقتدار نیروهای مسلح شکست خورد.
وی خودباوری ملی و استقلال را از جمله مهمترین دستاوردهای انقلاب عنوان کرد و افزود: ایران اکنون توانایی ساخت پیشرفته ‌ترین تجهیزات دفاعی و بازدارنده دارد.
نشست شورای اداری استان یزد امروز با حضور امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در استانداری برگزار شد.
7532/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.