به گزارش ایرنا ، علیرضا ابوالحسنی روز دوشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان افزود : حضور جوان در چرخه تولید و مسائل مرتبط به امور شهری منجر به توسعه می شود و در این مسیر باید تلاش شود تا به جوانان هویت داده شود.
وی تصریح کرد : جوانان امروز این دغدغه را دارند که به آنها اطمینان نمی شود و وجودشان نادیده گرفته می شود که این امر آسیب و آفتی برای جامعه ما است که باید به آن توجه داشته باشیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندارمیبد با اشاره به اینکه باید درجمع جوانان رفت و از ظرفیت آنها استفاده کرد ، یادآور شد : با توجه به تغییر سبک زندگی ها باید خدماتی که به جوانان ارائه می شود نیز با به روز کردن و با تغییر کیفیت به سبک جدید و امروزی باشد.
وی خاطرنشان کرد: درحوزه کارآفرینی و اشتغال باید از سنین پایین در سطح مهد کودک به مسئله اشتغال توجه داشت ، دانشگاه ها و دستگاه هایی که جامعه هدف گسترده تری داشته و در ارتباط با جوانان هستند در این زمینه می توانند بیشترین نقش آفرینی را داشته باشند.
این مسئول جهانی شدن زیلوی میبد را نیز یادآور شد و گفت زیلو ظرفیت خوبی است که می توان نقش آفرینی جوانان را در ارتباط با آن فراهم کرد.
ابوالحسنی در ادامه خواستار همکاری همه دستگاه ها دربرگزاری همایش پیاده روی در روز جمعه مصادف با ورود حضرت امام (ره) به میهن شد.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان یزد نیزدر این نشست گفت : همه افراد یک سری توانمندی هایی دارند که باید به آنها کمک کرد این مهارت ها و توانمندی ها را به یک کار و حرفه تبدیل کرد.
احمد طالبی افزود : دستگاه هایی که توانمند سازی می کنند متعدد بوده و به خوبی انجام وظیفه می کنند ولی یک سری آموزش هایی مکمل برای مهارت هایی که خود افراد دارند لازم است تا افراد به مرحله اشتغال و بازاریابی برسند.
وی گفت : اگر به جوانان خلاق میدان داده شود ایده های خودشان را در بسیاری از حوزه هایی که به نظر نمی رسد درآمد زا باشد به درآمد تبدیل خواهند کرد و در این راستا آنها به حمایت هایی نیاز دارند تا از شکست نهراسند.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان یزد یاد آور شد : خود مسئولین هم به آموزش نیاز دارند تا بدانند کارآفرینی در چه حوزه ای امکان پذیر است و می توان سرمایه گذاری کرد و دوره های آموزشی گذاشت.
مشاور استاندار هم درادامه نشست با اشاره به پیگیری استانداری در حوزه کارآفرینی گفت : با توجه به اینکه کارآفرینی با ریسک شکست پذیری همراه است وهمچنین تسهیلاتی که به جوانان داده می شود باید به بانک ها مسترد گردد لازم است سرمایه گذاران را در حوزه کارآفرینی و حمایت از جوانان وارد کرد.
آزاد معلم همچنین بر تشکیل کارگروهی درجهت شناسایی موانع موجود درمسیر ایجاد کسب و کار تاکید کرد.
به گفته رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میبد در این شهرستان تسهیلات اشتغال روستایی فراگیر بالغ بر50 میلیارد ریال پرداخت گردیده که 70 درصد آن مرتبط با ایجاد اشتغال برای جوانان بوده است.
سید احمد علائی افزود : ارائه تسهیلات به تنهایی برای ایجاد اشتغال کافی نیست بلکه باید شرایط ایجاد اشتغال برای جوانان توسط دستگاه های گوناگون با همکاری و تسهیل در صدور مجوزها با برنامه ریزی هایی که می شود فراهم شود .
وی در ادامه به طرح های اشتغالزایی و کارورزی که در حال اجرا است اشاره کرد.
در این نشست دیگر مسئولین شهرستان نیز به ارائه نظرات ، پیشنهادات و عملکردهای خود در حوزه اشتغال و کارآفرینی پرداختند.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.