به گزارش ایرنا، هادی مقیمی روز شنبه در جمع خبرنگاران استان یزد افزود: واحد تولید آهن اسفنجی وابسته به شرکت صنعتی معدنی چادرملو از مهمترین طرح های آماده افتتاح در دهه فجر امسال است.
وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح با تولید سالانه 1.6 میلیون تن، زمینه اشتغال 250 نفر به طور مستقیم فراهم شده است.
مقیمی با بیان اینکه با اجرای یک طرح در واحد تولید کاشی و سرامیک ایفاسرام اردکان، زمینه اشتغال حدود یکهزار زن سرپرست خانوار فراهم شده، اضافه کرد: واحدهای تولیدی شیشه شناور با سرمایه گذاری 55 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی 65 نفر، آهک و دولومیت با سرمایه گذاری 120 میلیارد ریال و اشتغالزایی 65 نفر و ذوب فولاد با سرمایه گذاری یکهزار و 626 میلیارد ریال و اشتغالزایی 85 نفر نیز در این شهرستان بهره برداری می شود.

** نرخ بیکاری مردان در اردکان صفر است
فرماندار اردکان نرخ باسوادی در این شهرستان را 90 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: هر چند نرخ بیکاری اردکان 10 و هفت دهم درصد اعلام شده، اما معتقدیم نرخ بیکاری مردان در این شهرستان صفر بوده و آمار اعلام شده مربوط به زنان است.
مقیمی با یادآوری تحصیل هفت هزار و 500 دانشجو در هفت واحد دانشگاهی اردکان افزود: 10مرکز بهداشتی و درمانی، هشت پایگاه بهداشتی درمانی و یک بیمارستان 184 تختخوابی در اردکان خدمات مورد نیاز را به شهروندان ارائه می کند.
وی ادامه داد: اردکان دارای 70 پزشک عمومی و متخصص، 12 خانه بهداشت روستایی، 25 هزار واحد مسکن شهری و سه هزار و 327 واحد مسکن روستایی، سه هزار و 744 انشعاب گاز شهری و سه هزار و 199 انشعاب گاز روستایی است.
وی خاطر نشان کرد: عملیات گازرسانی به بخش خرانق به عنوان آخرین بخش استان در 21 بهمن ماه اجرا می شود.
مقیمی با بیان اینکه شمار بیمه شدگان تامین اجتماعی اردکان از 50 هزار نفر در سال 1390 به 85 هزار نفر در سال 1395 افزایش یافته، گفت: این شهرستان با نرخ رشد جمعیت 4.7 درصد، بالاترین نرخ رشد جمعیت در کشور را دارد و براین اساس نیاز به تامین زیرساخت های فرهنگی، اجتماعی و هنری دارد.
فرماندار اردکان تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و فعالیت های زیرساختی مناسب به خصوص در 2 دهه اخیر، زمینه حضور سرمایه‌گذاران بخش های مختلف در شهرستان اردکان فراهم است.
وی، کمبود آب و مشکلات محیط زیست را چالش های عمده شهرستان اردکان عنوان و اضافه کرد: واحدهای صنعتی شهرستان به طور مستمر پایش می شود و در این راستا اداره محیط زیست به برخی واحدها تذکرهایی داده است.
مقیمی با بیان اینکه اردکان در انتهای دشت یزد - اردکان قرارداد، اظهار داشت: کیفیت پایین آب هم همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مردم این شهرستان بوده و در این خصوص پیگیری های زیادی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: حدود 11 سال پیش مجوز راه اندازی مرکز تحقیقات زیست محیطی در اردکان صادر شده اما تا سال گذشته معطل ماند تا اینکه از محل اعتبارات ماده 55، نزدیک به 17 میلیارد ریال هزینه شد و امیدواریم در سال 1398 به عنوان تنها مرکز تحقیقات در مرکز، جنوب و جنوب شرق کشور به بهره برداری برسد.
وی اضافه کرد: طبق سرشماری سال 1395 جمعیت اردکان 97 هزار و 960 نفر معادل 8.6 دهم درصد جمعیت استان بوده و اکنون به حدود 108 هزار نفر رسیده است.

** جاده یزد - طبس، نیازمند ایستگاه آتش نشانی
فرماندار اردکان گفت: جاده یزد - طبس به طول 360 کیلومتر ایستگاه آتش نشانی ندارد و تاکنون نیز در این زمینه اقدامی نشده است.
مقیمی با بیان اینکه احداث ایستگاه و تجهیز خودروهای آتش‌نشانی حداقل 20 میلیارد ریال هزینه دارد، تصریح کرد: از مسئولان مرتبط به خصوص وزارت راه و شهرسازی انتظار می رود در این خصوص چاره اندیشی کنند.
مرکز شهرستان اردکان در فاصله حدود 65 کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.
7532
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.