به گزارش روز جمعه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، محمود زارع رشکوئیه در نشست هم‌اندیشی بخشداران استان که در مجتمع فرهنگی بخش نیر شهرستان تفت برگزار شد ، افزود: توسعه روستایی، زمینه ساز توسعه همه جانبه جامعه است.
وی ادامه داد: دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آماده هرگونه همراهی و حمایت همه جانبه از طرح‌ های اشتغال زای روستایی با پیگیری مسئولان است.
این مسئول از ضرورت تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز در روستاهای با متوسط جمعیت بالای 700 نفر خبر داد و تصریح کرد: هدف از تشکیل این هیات‌ها استفاده از ظرفیت تحقیقاتی و خلاقیت نخبگان جامعه روستایی در راستای حیات و توسعه پایدار است.
زارع رشکوئیه همچنین با تاکید بر تدوین برنامه پنج ساله دهیاری‌ روستاهای بالای هزار و 500 نفر جمعیت، از بخشداران خواست، با مدد گرفتن از هیات‌های اندیشه‌ورز به برنامه‌ریزی براساس فرصت ها، تهدیدها و نقاط قوت و ضعف روستاها به تدوین و اجرای برنامه‌ های کارآمد و اجرایی بپردازند.
تشریح ساز و کار دستورالعمل تشکیل هیات‌های اندیشه ورز روستایی، راه‌اندازی کارگروه‌های مختلف توسعه روستایی، ارائه شیوه‌نامه تدوین سند پنج ساله دهیاری‌ها برای دهیاری های منتخب و ارائه گزارش ستاد خدمات سفر در دستورکار این نشست قرار داشت که مورد تبادل نظر و هم اندیشی قرار گرفت.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستا ها و آبادی ها سکونت دارند.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.