به گزارش عصر روز پنجشنبه روابط عمومی این اداره کل، مسعود شریعتی در مراسم افتتاحیه جشنواره استانی فراغت بانوان با ورزش افزود: سلامت جامعه و به‌خصوص خانواده‌ها درگرو سلامت مادران است و برای داشتن جامعه‌ای سالم باید نقش سلامت جسمی و روحی بانوان را بسیار جدی گرفت.
وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه بر ایجاد بسترهای حقوقی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بانوان، نگاه ویژه‌ای شد که باید در راستای سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان، برنامه‌هایی ویژه زنان طراحی و اقدام شود.
این مسئول اظهار داشت: سلامت برای زنان حائز اهمیت است زیرا این قشر هم دغدغه تربیت فرزندان و اداره امور خانواده را دارند و اگر هم شاغل باشند بیشتر در معرض کم‌تحرکی در محیط کار قرار می‌گیرند بنابراین ورزش برای سلامتی آن‌ها امر ضروری است.
شریعتی خاطرنشان کرد: در راستای توسعه ورزش بانوان در هر شهرستان یک سالن اختصاصی ورزش بانوان در نظر گرفته شد و یکی از اهداف موردنظرمان افزایش مکان‌های ورزشی برای بانوان است.
این مقام مسئول با تقدیر از بانوان حاضر در جشنواره ورزشی ابراز امیدواری کرد، در برنامه‌های متعددی که طراحی و اجرا می‌شود ، بانوان استقبال گسترده و بیشتری داشته باشند.
همچنین مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان یزد، هدف از برگزاری جشنواره را، ایجاد نشاط و شادابی در بین زنان و خانواده‌ها در همه رده‌های سنی، افزایش سواد حرکتی در بین اعضا خانواده و بسترسازی به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین خانواده‌ها بیان کرد.
آزاده دهقان افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی باعث افزایش علاقه‌مندی بانوان و دختران به ورزش و توجه بیشتر آنان به‌سلامتی خود و اعضای خانواده می‌شود که سعی داریم برنامه‌های متعدد و متنوعی را در این راستا اجرا کنیم.
استان یزد یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 65 هزار نفر زیرپوشش بیمه هستند و از این تعداد 49 درصد جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.