مرآت امین الرعایا روز شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا در ابرکوه با گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب افزود : در 40‌ سالگی انقلاب ، نهضت سوادآموزی با تلاش مضاعف خود در
باسواد کردن افراد بی‌سواد ، کارنامه درخشانی را به ارمغان آورد.
وی اظهار کرد: بر اساس آمار موجود، افزون بر 23 هزار نفر از ساکنان این استان هنوز سواد خواندن و نوشتن ندارند.
این مسئول فرهنگی یزد یاد آور شد : از این تعداد 13 هزار نفر آن‌ها از اتباع بیگانه و بقیه اغلب از مهاجران ایرانی ساکن در یزد و بخشی هم بومیان یزد هستند.
وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری 1398- 1397 سه هزار و 500 سواد آموز در 2 بخش آقایان و بانوان در رده سنی 10 تا 40 سال جذب کلاس‌ها شدند و زیر پوشش خدمات سواد آموزی استان قرار گرفتند.
این مسئول خاطرنشان کرد: از این تعداد، یک هزار و 750 نفر را اتباع بیگانه تشکیل می‌دهد و بقیه مهاجران سایر استان‌ها و تعدادی نیز یزدی هستند.
به گفته امین الرعایا ، 700 نفر به‌عنوان آموزش‌دهنده زن و مرد، در تشکیل کلاس‌های سوادآموزی همکاری دارند و مأموریت‌های خود را انجام می‌دهند.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پروش یزد ، از مردم و به ‌خصوص دستگاه‌های اجرایی برای معرفی افراد بدون سواد برای جذب و حضور در کلاس‌های سوادآموزی استان خواستار همکاری شد.
وی ادامه داد: کلاس‌های نهضت سوادآموزی با همکاری 30 دستگاه‌های اجرایی تشکیل می شود که شامل دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد است.
امین الرعایا خاطرنشان کرد: برای هر فرد بی‌سواد یک معلم به کار می‌گیریم تا همه بی‌سوادان برای باسوادی اقدام کنند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.