به گزارش ایرنا ، علی زینی وند روز پنجشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با موضوع پهنه بندی معادن و مشکلات نوع برداشت ، قیمت شن و ماسه در اتاق بازرگانی یزد برگزار شد، اظهار داشت: دولت تلاش های خوبی در پهنه بندی معادن انجام داد که شفاف سازی از دستاوردهای آن است.
وی افزود: در گذشته عده ای به دلیل نبود این سامانه ، معادن زیادی را در کشور به نام خود کردند که با پهنه بندی ، این مشکل رفع خواهد شد و در ادامه نقایص آن نیز رفع می شود.
معاون استانداری یزد تأکید کرد: با وجود اهمیت بالای بخش معدن ، نباید گردشگری رقیب آن تلقی شود بلکه در کنار آن دیده شود چون گردشگری از نقاط طلایی استان است.
وی با اشاره به جایگاه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی یادآور شد: سال 98 ، سالی سخت تر از 97 خواهد بود و شورا به عنوان یک گروه مشورتی و نماینده بخش خصوصی می تواند بازویی مهم و کمکی برای عبور از سختی ها باشد همانگونه که امسال بود.
زینی وند در ادامه با ابراز خرسندی از انتخاب محمدعلی طالبی به عنوان استاندار جدید یزد اظهار داشت: در مقطعی ، تصمیم دولت تدبیر و امید بر انتخاب استاندار غیربومی بود، و از یک ماه قبل با تغییر این سیاست، از آقای طالبی درخواست کردیم تا وارد میدان شود در حالی که پیش از آن هیچگونه اقدامی برای قبول این مسئولیت نداشت.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به سوابقی که در استاندار جدید داریم بویژه 6 سال در حوزه معاونت سیاسی استانداری و به نوعی قائم مقام استاندار به عنوان بهترین گزینه بومی برای این جایگاه بود.
در این جلسه رئیس اتاق بازرگانی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل ، رئیس خانه معدن ، مدیرعامل شرکت تعاونی پیشگامان و چند نفر از معدنکاران مباحثی را درباره مشکل بخش های مختلف معدنی از جمله شن و ماسه عنوان کردند.
استاندار جدید یزد هم به عنوان اولین نشست رسمی بعد از انتخاب در این جلسه حضور یافت و نکاتی را درباره دستور کار در دوره جدید با محور « حکمرانی خوب» و لزوم همکاری جدی با بخش خصوصی مطرح کرد.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.