به گزارش ایرنا، این موزه در فضایی به وسعت 70 متر مربع شامل غرفه های مختلف و محل نگهداری عکس، وصایا، دست نوشته، خاطرات، فیلم و صوت از شهدا و رزمندگان بسیجی منطقه است.
همچنین در کنار این مجموعه، محلی تحت عنوان یادمان شهدا با طراحی عکس 313 شهید مهریز وجود دارد که فضایی معنوی به آن بخشیده و مورد استفاده همگان قرار می گیرد.
وجود کتاب ها در خصوص دفاع مقدس، نقش مردم مهریز در آن دوران هشت ساله و همچنین سایر مدارک و آثار هنری و فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت وجود دارد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهریز گفت: این موزه و مرکز فرهنگی سالانه برای بازدید قشرهای مختلف مردم دایر است که می توانند مردم و خانواده ها استفاده کنند.
سرهنگ علی اصغر سلمانی در حاشیه افتتاح این موزه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ترویج فرهنگ شهادت و گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه ایثار جزو اهداف موزه است.
وی تصریح کرد: مراکز آموزش عالی و دانش آموزان مدارس می توانند علاوه بر موزه از سالن و مرکز فرهنگی آن برای انجام برنامه های ارزشی و انقلابی استفاده کنند.
هفته بصیرت از نهم دی ماه آغاز شده است.
مهریز 25 هزار بسیجی و حدود یکهزار و 500 رزمنده دارد که در دوران دفاع مقدس در جبهه ها حضور داشته اند.
استان یزد سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب کرد، 300 هزار بسیجی و افزون بر 30 هزار رزمنده دارد که در دوران دفاع مقدس در جبهه های غرب و جنوب کشور حضور داشته اند.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.