به گزارش ایرنا ، حجه الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی میبد افزود: حضور مردم در راهپیمایی سالگرد انقلاب با همکاری اصناف ، دانشگاه ها ، آموزش و پرورش و سایر نهادها و ارگان ها باید به صورت پرشورتر ، حماسی تر ، چشمگیرتر و با جذابیت بیشتر متفاوت با سال های قبل با توجه به وضعیتی که کشور با آن روبرو هست ، مورد عنایت قرار گیرد.
امام جمعه میبد برگزاری نمایشگاهی از دست آوردهای انقلاب در حوزه های گوناگون را با ترسیم افق پیش رو و ارائه راهکار در حوزه های مختلف برای رفع مشکلات یادآور شد.
وی در ادامه با اشاره به لزوم تشویق و ترغیب جوانان برای آشنایی با دست آوردهای علمی و صنعتی از طریق هماهنگی برای بازدید دانشجویان از مراکز صنعتی افزود: باید نگاه و نگرش نسل جوان دانشجو و کارگر را به سمت انقلاب و دست آوردهای آن جلب کرد و در این ارتباط دستگاه ها موظف به همکاری باشند.
اعرافی خاطرنشان کرد: علی رغم پیشرفت هایی که درحوزه صنعت و آموزش عالی داشته ایم ، ضعف های جدی و اساسی هم وجود دارد که مهمترین آن گره نخوردن علم و صنعت با در پیش گرفتن مسیرهای جداگانه می باشد .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن گرامیداشت هفته پژوهش گفت : دانشجویان مطالعات چندانی در حوزه صنعت شهرستان نداشته ، پایان نامه ها و تحقیقاتی در این زمینه آن طور که باید ندارند و از طرفی کارخانجات برای مطالعه و تحقیق هزینه ای نمی کنند.
اعرافی همچنین توجه به ابعاد علمی و دینی و سایر ابعاد مسائل مرتبط با آسیب های اجتماعی در طرح های مطالعاتی مختلف با نگاهی جامع نسبت به آنها را با بهره گیری از تمام بخش ها یادآور شد و افزود: گرفتن اطلاعات در این زمینه باید با همکاری نیروهای امنیتی و قضایی ، حوزه ، اصناف و سایر ارگان ها باید به صورت جامع صورت گیرد.
وی در ادامه با تشکر از زیلوبافان به انجام یک کارعملیاتی و ویژه همراه با تهیه و طراحی برنامه ای کلان و راهبردی در حوزه زیلو اشاره کرد.
فرماندار میبد نیز گفت: فعالیت های هنری و فرهنگی اموری است که علی رغم صرف هزینه ، درآمدی نداشته و نیاز به تسهیل امورکسانی است که می خواهند در این حوزه ها فعالیت داشته باشند.
حسین فلاح داشتن افق 10 ساله همراه با آینده نگری در انجام پروژه ها را در جهت ایجاد یک حس خوب برای فعالیت جوانان در حوزه های مرتبط مهم شمرد.
وی همچنین تصریح کرد: دانشگاه ها ، حوزه و آموزش و پرورش باید همراه با آموزش علم و توجه به ارائه مطالب تئوری ، به پرورش عقلانیت ، آداب اجتماعی ، بالا بردن آستانه تحمل در بچه ها و نیز ایجاد مهارت در جوانان و دانش آموزان در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی هم توجه داشته باشند.
فرماندار میبد در ادامه با اشاره به همکاری همه اقشار مردم و مسئولین برای ثبت جهانی زیلو ، گفت : با تامین اعتباری که برای خوشه زیلو می شود ، می توان با ارزش نهادن به بودن در کنار هم برای انجام دغدغه هایی که در حوزه صنعت زیلو است ، سیاست گذاری کرد.
وی با توجه به سیر رفتن جامعه از سنتی به سمت مدرن، پرهیز از برخورد های چکشی و خیلی نرم را لازم شمرد و افزود : دیدن واقعیت ها در برخورد با یک سری پدیده های اجتماعی با وجود وضع نامطلوبی که دارند ، اهمیت دارد.
در این نشست مسئولین ادارات و نهادهای مختلف به بیان و شرح کارهای انجام شده در حوزه فعالیت خود و ارائه پیشنهادات و راهکارهایی پرداختند.
مرکز شهرستان 104 هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.