به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید عباس موسویان روز پنجشنبه در همایش آموزشی، تخصصی بانکداری اسلامی در یزد افزود: با اجرای کامل توصیه‌های رهبری و عمل به وظایف، شاهد پیاده‌ سازی بانکداری اسلامی به‌ دور از ربا و اجرای اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.
وی به موضوع ربا در کلام وحی در خصوص حرمت آن اشاره کرد و یادآور شد: خداوند متعال در آیات مکرر قرآن دادوستد اسلامی را به‌روشنی جایگزین ربا کرده است.
موسویان، اهمیت فراگیری احکام و قوانین مربوط به معاملات اسلامی توسط افراد حقیقی ، حقوقی و فعالان عرصه اقتصادی را به‌عنوان یک ضرورت یادآور شد.
وی خاطرنشان کرد: مجموعه کارکنان بانک‌ها باید بیش از دیگران به قوانین اسلامی در حوزه اقتصادی و معاملات آشنا شوند و وظایف خود را درست انجام دهند، زیرا رسالت خطیری بر عهده‌ دارند.
عضو شورای فقهی بانک مرکزی تصریح کرد: مسئولان مرتبط با امور بانکداری همچنین وظیفه‌دارند با حساسیت و جدیت بیشتری برای اجرای احکام بانکداری اسلامی در جامعه تلاش کنند.
این همایش با حضور جمعی از مسئولان، کارشناسان و روحانیون در سالن مجتمع فرهنگی غدیر یزد برگزار شد و به سئوال های حاضران در خصوص ربا، بانکداری اسلامی و الزام آن پاسخ داده شد.
همچنین اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی برای متصدیان بانک‌ها و مبلغان دینی مورد تأکید قرار گرفت.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.