به گزارش ایرنا ، سید مصطفی کرباسی روز چهارشنبه در شورای فرهنگی و هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ابرکوه افزود: باید زمینه ایجاد نهضت اجتماعی پیشگیری از اعتیاد در جامعه فراهم شود تا شاهد مهار آسیب‌های ناشی از اعتیاد باشیم.
وی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی از جمله مواردی است که کشورهای مختلف را در معرض خطر قرارداد، اظهار داشت: مواد مخدر و آسیب‌های ناشی از آن، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اصلی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است .
این مسئول توجه به موارد آسیب‌پذیری در جمعیت عمومی هدف، به‌ویژه دانش‌آموزی، دانشجویی و کارگری را در عرصه اعتیاد ضروری دانست.
کرباسی با بیان موقعیت ایران به دلیل همسایگی با افغانستان ، افزایش و توسعه سطح زیر کشت گیاه خشخاش در این کشور اضافه کرد: بحث تبادل فرهنگی و ضعف زیرساخت‌های کشور ما بسیار خاص است که با ایجاد مکان‌های تفریحی جوانان و اهمیت دادن به امر اشتغال می‌تواند تأثیر خوبی داشته باشد .
دبیر شورا هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، عوامل ناشی از اعتیاد را در بعد اجتماعی ، بهداشتی و هزینه‌های درمانی و بحث اقتصادی مطرح کرد و یادآور شد: باید در این زمینه که تأثیر بسیار خوبی هم خواهد داشت وارد عمل شویم، در غیر این صورت آثار بسیار مخربی به وجود می‌آورد .
همچنین فرمانده منطقه انتظامی ابرکوه گفت: علاوه بر کشف و دستگیری ، آموزش‌هایی هم در حوزه پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر صورت گرفته که بسیار تأثیرگذار است .
سرهنگ علیرضا صالحی تصریح کرد: مأموران انتظامی در حوزه پیشگیری ، آموزش‌های چهره به چهره را در گروه‌های مختلف انجام می‌دهند که با همکاری دیگر دستگاه‌ها،24 جلسه آموزشی در مساجد و 16 مورد نیز در مدارس برگزار شد.
فرمانده منطقه انتظامی ابرکوه در بحث سرقت هم اضافه کرد : دستگیری افراد مظنون و مجرم در نقاط آلوده سطح شهر تأثیر زیادی در بحث سرقت داشته است .
وی به فعالیت گشت‌های متعدد در سطح شهر اشاره کرد و افزود: ساماندهی بافت فرسوده و تاریخی با شناسایی و پاک‌سازی نقاط آلوده صورت گرفت که میراث فرهنگی و شهرداری همکاری خوبی داشته‌اند .
دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه هم به بیان برخی اقدامات حوزه مبارزه با مواد مخدر پرداخت و گفت: برنامه‌های دادستانی در 2 بخش تبلیغات محیطی با طراحی و نصب بنر( برنوشته) در سطح شهر و مدارس متمرکز است .
محمدحسین ابراهیمی، افزود: دستگاه قضا علاوه بر برخوردهای قضایی می‌تواند در کیفر ساخت درخواست حکم تبعید را هم بکند .
وی افزود : در حوزه برخورد و تبعید فروشندگان مواد افیونی که سوابق متعددی دارند بازخورد خوبی داشتیم که برخورد قاطع خود پیشگیری است و این اقدام حداقل در چند سال گذشته در ابرکوه بی‌سابقه بود .
این مقام قضایی یکی دیگر از اقدامات کم‌سابقه را پلمپ پاتوق‌ها، واحدهای تجاری و حتی منازل مسکونی متخلف دانست و خاطر نشان کرد: تاکنون یک واحد مسکونی در شهر و دیگری در یکی از روستاهای بخش بهمن و همچنین 2 واحد تجاری که مبادرت به فروش مواد مخدر می‌کردند، پلمپ شد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.