به گزارش ایرنا، در این جلسه برنامه ریزی برای اجرای طرح‌ های استانی وزارت ورزش و جوانان و استفاده از ظرفیت‌های مشترک سه استان در بخش قهرمانی و همگانی بررسی شد و
موضوع آمایش استان ‌ها در رشته‌های ورزشی، بهره گیری از ظرفیت نیروی انسانی و زیر ساخت سایر مناطق کشور در قالب برنامه های میان مدت و بلند مورد تاکید قرار گرفت.
همچنین شرکت کنندگان به طرح دیدگاه ها و نحوه استفاده هرچه بهتر از ظرفیت های استان ها برای رسیدن به اهداف متعالی ورزش و خدمت به نسل جوان پرداختند.
این شورا در سطح کشور در 6 منطقه با حضور اعضا تشکیل و مسائل مورد نیاز بررسی و تصمیم گیری می شود.
مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان یزد می گوید: 45 درصد ورزشکاران سازماندهی و بیمه شده استان در قالب 45 هیات استان و 200 هیات شهرستان در بیشتر رشته ها را بانوان تشکیل می دهند و 41 نفر هم به عنان نایب رئیس بانوان در هیات های ورزشی فعالیت دارند .
آزاده دهقان افزود: در یزد و بیشتر شهرستان های استان برای جذب بانوان به ورزش و فراهم کردن زمینه آسایش و حضور آنها حداقل یک سالن اختصاصی برای فعالیت های ورزشی این قشر پیش بیینی شد و از سایر امکانات موجود و بر حسب ضرورت و به تفکیک در طول سال استفاده می کنند.
این مسئول ورزش بانوان ادامه داد: در سال 1396، خانم های ورزشکار یزد به 200 مسابقه قهرمانی کشور و 15 بار هم در مسابقات برون مرزی اعزام شدند و 313 مدال در مسابقات کشوری ، لیگ ها و رقابت های داخلی و برون مرزی کسب کردند.
دهقان تصریح کرد: 53 دوره داوری و 71 دوره مربیگری در سال 1396 برگزار شد و دوره های استعدادیابی و توجه به ارتقای علمی و عملی جامعه ورزشی زیرپوشش جزو برنامه هایی است که در سال 1397 ادامه دارد .
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت 48 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشکار بیمه شده دارد.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.