یافتن متخصص و فوق تخصص در روزهای تعطیل مثل جمعه ها، اعیاد و مراسم های مذهبی، مصداق همان جمله معروف 'گشتم ندیدم، نگرد نیست' هست.
تنها مرکزی که در این روزهای خاص دایر است فقط مراکز فوریت های پزشکی (اورژانس) است که آن هم در صورتی که شرایطت خیلی حاد باشد شما را بستری و متخصص مربوطه را در صورتی که در دسترس باشد با خبر می کنند تا به بالین شما بیاید.
اما اگر بر اساس نظر 'پزشک عمومی' مستقر در اورژانس، حالت کمی خوب باشد باید درد را تحمل کنی تا تعطیلات تمام شود!.
برخی دردها را با وجود ساده بودن نمی توان تحمل کرد، درد هم که خبر نمی کند کی می آید و کی میرود تا بتوانیم از قبل برنامه ریزی و پیشگیری کنیم!.
یکی از این دردها، دندان درد است که واقعا تحمل آن سخت است حالا اگر نتوانی دندانپزشکی هم پیدا کنی که مشکلت مضاعف می شود!.
در شهر یزد، تنها یک کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی در بلوار 22 بهمن مستقر است که بنا بر دلایلی در اغلب روزها شلوغ و پر ازدحام است! و همین مرکز هم در روزهای تعطیل، فقط معاینه می کند و دندان می کشد و لاغیر!.
این مرکز درمانی، همیشه هم پر ازدحام است و برای معاینه یا کشیدن دندان یا عصب کشی در روزهای عادی نیز باید ساعت ها معطل شوی.
همه مراکز و مطب های دندانپزشکی خصوصی در شهر یزد در روزهای تعطیل، تعطیل است و اگر کسی دچار دندان درد شدید یا عفونت دندان شود و یا نیاز به جراحی فوری داشته باشد کسی پاسخگوی او نیست!.
قطعا شهر یزد نیاز به یک کلینیک پیشرفته و تخصصی دندانپزشکی دارد که بطور شبانه روز دایر و تمام خدمات پزشکی اعم از معاینه، کشیدن، عصب کشی، جراحی، رادیولوژی و... را ارائه کند.
درد دندان، نه خبر می کند و نه اگر آمد می توان تحمل کرد.
مردمی که در روزهای تعطیل نیاز به خدمات پزشکی و از جمله دندانپزشکی پیدا می کنند باید چه کنند؟!.
معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد باید این مهم را در دستور کاری و البته فوری خود قرار دهد و برای روزهای تعطیل در همه بخش های درمان، چاره اندیشی نماید.
گفته شده استان یزد، حدود سه هزار پزشک دارد که 292 نفر پزشک عمومی ، 843 نفر پزشک متخصص و فوق تخصص ، یک هزار نفر دندانپزشک، 130 نفر دکتر داروساز و 680 نفر پرستار هستند.
اما این سه هزار نفر در روزهای تعطیل کجا هستند و چه می کنند و تکلیف مردمی که به آنها نیاز فوری دارند چیست؟!.
6197 محمدحسین فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.