سید علی باقری شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با هدف بهره برداری از ریواس و احیای پوشش منطقه انجام شد.
به گفته وی این گیاه خودرو در روزهای بهاری مراتع مهریز را مزین کرده و برگ های پهن خود را بر دامن دشت های این شهرستان می گستراند.
باقری خاطر نشان کرد: رویش ریواس در مراتع ارچلان، چاه ترش و بازرگان مهریز، نمای زیبایی را به طبیعت این منطقه داده و در فصل بهار تا اوایل خرداد می روید.
این مسئول اظهار داشت: ماه گذشته نیز طرح بذرپاشی در 50 هکتار از مراتع این شهرستان در دهستان تنگچنار با گونه‌های بادام‌کوهی، درمنه کوهی و آنغوزه شیرین آغاز شد.
باقری، اهمیت پوشش گیاهی مراتع در تولید خوراک دام، نفوذ آب باران، تولید گیاهان دارویی، اشتغال‌های جانبی و همچنین اثرات زیست‌محیطی در تولید اکسیژن و کاهش گاز دی‌اکسید کربن را مؤثر دانست.
باقری، سطح عرصه منابع طبیعی مهریز را 600 هزار هکتار ذکر کرد که برای حراست از آن‌ها به همکاری و همیاری تمام مردم و مسئولان نیاز است.
دهستان ارنان با 2 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری شهر مهریز قرار دارد.
بخش مرکزی مهریز شامل دهستان‌های میانکوه، ارنان، تنگچنار، بهادران و خورمیزات است و از جمعیت 50 هزارنفری این شهرستان حدود 30 درصد در روستاها زندگی می‌کنند.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.