علی نمازی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه از 35 طرح خارجی سرمایه گذاری متقاضیان 20 طرح در حال فعالیت هستند ، افزود: هم اکنون شرکت های از ایتالیا ، اتریش ، هلند ، فرانسه ، بریتانیا ، استرالیا ، آلمان ، ایرلند ، لهستان ، ترکیه ، هند ، چین ، پاکستان و افغانستان در طرح های سرمایه گذاری استان حضور دارند.
نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری یزد با اشاره به اینکه ، این استان جزو 10 منطقه برتر ایران در جذب مستقیم سرمایه گذاری خارجی شناخته شد، تاکید کرد: امسال در صورت مشخص شدن وضعیت بودجه مرکز و هدف گذاری های لازم ، می توانیم به رتبه های برتر ملی دست یابیم و شاهد رشد جذب سرمایه گذاری های خارجی باشیم.
این مسئول یادآور شد: از آغاز فعالیت این مرکز تاکنون سرمایه گذارانی از انگلستان، ایتالیا ، آفریقای جنوبی ، هند ، اتریش ، آلمان، فرانسه، ژاپن و چین آمادگی خود را برای سرمایه گذاری اعلام و برخی از آنها فعالیت های اجرایی خود را در این زمینه شروع کردند.
نمازی شناسایی 103 فرصت سرمایه گذاری ، 30 مورد اعتبار سنجی متقاضیان سرمایه گذاری خارجی، راه اندازی سامانه دادور (دریافت، انعکاس و رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوز کسب و کار ) ، ارزیابی عملکرد 52 دستگاه در شاخص بهبود کسب و کار ، پذیرش 19 هیأت سرمایه گذاری خارجی و شناسایی آژانس های سرمایه گذاری بین المللی را از جمله عملکرد این مجموعه عنوان کرد.
وی تاکید کرد: برای فعالیت بهتر مرکز خدمات سرمایه گذاری یزد ، شیوه جدید و جداگانه ای با تکیه بر نوآوری و خلاقیت در شورای مدیریت و توسعه استان به تصویب اعضا رسید.
نمازی افزود: این مرکز در راستای جذب و تسهیل سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار فعالیت دارد که در 2 سال گذشته بیش از 100 جلسه برگزار کرد.
به گفته نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری یزد، این استان در ارزیابی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، رتبه سوم را در شاخص های پیمایشی امنیت سرمایه گذاری به خود اختصاص داد و جزو استان های برتر در این زمینه شد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد اضافه کرد: این ارزیابی در زمستان سال 1396 به تفکیک 31 استان انجام شد و در آن از 21 مؤلفه پیمایشی و 17 مؤلفه آماری برای برآورد امنیت سرمایه گذاری استفاده شده است.
وی تصریح کرد: فعالان اقتصادی مشارکت کننده در این پیمایش همه نماگرهای هفتگانه شاخص ملی امنیت سرمایه را خوب و نماگر « مصونیت جان و مال شهروندان از تعرض» را بهتر از بقیه ارزیابی کرده اند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد اضافه کرد: در این پیمایش از میان 38 مولفه ، میزان حمایت مسوولان استان از سرمایه گذاران و عمل مسئولان ملی به وعده های داده شده را به عنوان گزینه اول و ثبات قیمت مواد اولیه را گزینه دوم انتخاب کردند.
به گفته نمازی، مولفه های ثبات قوانین و مقررات و وفای به عهد توسط توسط دولت و شرکت های دولتی سومین مولفه انتخابی فعالان اقتصادی مشارکت کننده در این پیمایش بود و ثبات و یا قابل پبش بینی بودن تصمیمات استان و سرعت عمل و تعهد مراجع انتظامی در رسیدگی به شکایات فعالان اقتصادی رتبه چهارم و احقاق حقوق قانون در ادارات دولتی رتبه پنجم است.
مرکز خدمات سرمایه گذاری استان هم اکنون در ساختمان مالیه قدیم در خیابان امام خمینی (ره) مستقر است و بیش از 20 دستگاه اجرایی در این مجموعه نماینده تام الاختیار دارند.
1968/ 2047

استاندار:
مجوز جذب 420 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در یزد صادر شد
یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: صدور مجوز برای جذب 420 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در چند ماه اخیر از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی در این استان صادر شده است.
محمود زمانی قمی روز یکشنبه در بازدید از فعالیت های خزانه استان، افزود: در سال 96 فعالیت های خوبی انجام شد که نتیجه آن صدور مجوز جذب 332 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی چندی قبل بود.
وی یادآور شد: در مجموع جذب سرمایه گذاری خارجی در چند مرحله در سال جاری به 420 میلیون دلار افزایش یافته است.
وی تاکید کرد: زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی در استان چند برابر مبلغ مصوب است .
وی اظهار امیدواری کرد که سال آینده با کمک دولت تدبیر و امید شاهد افزایش میزان سرمایه گذاری در استان باشیم .
زمانی قمی تأکید کرد: یزد ظرفیت های بالایی دارد و برای افرادی که تاکنون استان را از نزدیک ندیده اند، قطعا جاذبه های بالایی خواهد داشت به شرط آنکه به خوبی معرفی شود.
استاندار یزد و هیات همراه در این بازدید در جریان فعالیت های خزانه استان در روزهای پایانی سال جاری قرار گرفت و از فعالیت های این مجموعه قدردانی کرد.
در این بازدید که 2 نفر از معاونان و چندتن از مدیران کل استانداری حضور داشتند، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد فعالیت های خزانه استان، بخش های مالی و سرمایه گذاری را توضیح داد.
علی نمازی افزود: این مجموعه در روزهای پایانی سال با حجم گسترده کار در پرداخت و دریافت مواجه است، باید فعالیت های مالی در این روزها با دقت ساماندهی، مدیریت و بروزرسانی شود.
حضور جمعیت در بافت قدیم شهر یزد، رتبه نخست استان در تولید زیلو و ترمه ، قرار گرفتن در ردیف 6 استان صنعتی ، تولید 45 درصد کاشی و سرامیک کشور از جمله این ظرفیت هاست.
از دیگر ظرفیت ها می توان به قرار گرفتن در ردیف 2 استان برتر تولید محصولات گلخانه ای، رتبه برتر پارک علم و فناوری ، رتبه نخست تعداد نخبگان به نسبت جمعیت و بالا بودن تابش نور خورشید برای بهره گیری از انرژی آفتابی اشاره کرد.
با توجه به این ظرفیت ها 21 محور فعالیت به عنوان چشم اندار توسعه و سرمایه گذاری در استان مشخص شد که در تدوین پیش نویس چشم اندار توسعه در افق سال 1404 مورد توجه و اتفاق نظر کارشناسان قرار گرفته است.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.