به گزارش روز یکشنبه کمیته امداد یزد، غلامرضا مشعل چی، بابیان اینکه کمک‌های افراد خیراندیش برای رفع نیاز تحصیلی، معیشتی، مسکن، و درمان ایتام و محسنین هزینه می‌شود ، افزود: چهار هزار و 108 یتیم و فرزند نیازمند غیر یتیم از حمایت حامیان نیکوکار بهره‌مند هستند.
وی خاطرنشان کرد: یک هزار و 446 یتیم و 2 هزار و 662 فرزند نیازمند غیر یتیم تحت حمایت این نهاد از حمایت حامیان در اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین استفاده می‌کنند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد یزد افزود: اکرام ایتام و محسنین ازجمله طرح‌های حوزه مشارکت‌های مردمی است که بر اساس آن خیران می‌توانند با پرداخت حداقل 500 هزار ریال به‌صورت ماهانه، حمایت مادی و معنوی یک یا چند یتیم و فرزند نیازمند غیر یتیم را به‌عنوان فرزندان معنوی خود عهده‌دار شوند.
وی بابیان اینکه 65 درصد ایتام و فرزندان محسنین در شهرها و بقیه در روستا ساکن هستند، ادامه داد: 2 هزار و 174 یتیم و فرزند نیازمند غیر یتیم پسر و یک هزار و 934 نفر دختر هستند، بیشتر فرزندان غیر یتیم مشمول طرح محسنین به علت بیماری و ازکارافتادگی سرپرست یا طلاق سرپرست خانوار از حمایت حامیان نیکوکار استفاده می‌کنند.
مشعل چی افزود: بستر لازم برای استفاده شیوه‌های الکترونیکی در پرداخت کمک‌های مبتنی بر نیاز محرومان فراهم است و مردم نیکوکار یزد می‌توانند به‌صورت الکترونیکی و غیرحضوری نسبت به پرداخت کمک‌های نقدی ازجمله اکرام ایتام و محسنین اقدام کنند.
وی یادآور شد: کد دستوری # 035*8877* تلفن همراه، سامانه نیکوکاری (تلفن رایگان) 0968877، ارسال عدد 1 به سامانه پیامکی 8877، بخش نیکوکاری نرم‌افزارهای کاربردی تلفن همراه ازجمله روش‌های نوین برای پرداخت آسان و سریع کمک‌های مردمی است.
نیکوکار استان سال گذشته حدود 90 میلیارد ریال به فرزندان معنوی خود در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین کمک کرده بودند.
هم‌اکنون 21 هزار و 552 خانوار نیازمند شامل 39 هزار و 621 نفر تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد هستند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.