رئیس شورای شهرستان یزد با انتقاد از کوتاهی و کم‌کاری پیمانکاران زنده گیری سگ های ولگرد گفت: سگ‌های ولگرد بدون عقیم سازی رها شدند.

حمیدرضا قمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در خصوص سگ‌های ولگرد، شهرداری وظیفه دارد آنها را زنده گیری و پس از عقیم سازی با پلاک‌گذاری رها کند و این موضوع به پیمانکاران سپرده شده که به درستی کار انجام نمی شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه از استان‌های اطراف و حتی از شهرستان های یزد و بخش مرکزی یزد نیز عملیات زنده‌گیری و عقیم سازی کامل و به درستی انجام نمی‌شود، ادامه داد: کمپ انجمن پناهگاه امید در حال حاضر از 400 قلاده سگ نگهداری می‌کند که این شرایط کار را دشوار کرده و شهرداری به تنهایی از پس این موضوع بر نمی آید.

رئیس شورای شهرستان یزد با تاکید بر اینکه موضوع سگ های ولگرد و عقیم سازی آن یک موضوع در سطح کشوری است و باید یک فرآیند هماهنگ در سطح کشور در این زمینه وجود داشته باشد، اضافه کرد: نقش محیط زیست نیز در این فرآیند پررنگ است و باید مناطقی را در نظر بگیرد که سگ‌ها پس از عقیم سازی در دل طبیعت رها باشند نه اینکه به سطح شهر بیایند.

وی با انتقاد از بی‌توجهی محیط زیست در این زمینه عنوان کرد: ورود نامتعارف سگ های ولگرد از سایر شهرها به یزد عواقب بدی دارد و کنترل بیماری‌ها و مسائل بهداشتی را از کنترل استان خارج می‌کند لذا باید در مبادی ورودی نیز در این زمینه نقش آفرینی داشت.

قمی با تقدیر از اقداماتی که ناجا در این خصوص انجام داده است، افزود: باید در این زمینه اقدامات کنترلی شدیدتری داشته باشیم ضمن اینکه این اقدامات باید به صورت فراگیر در سطح استان نیز صورت گیرد نه اینکه از سوی بخش مرکزی یزد سگ‌هایی به شهر یزد آورده و رها شوند.

رئیس شورای شهرستان یزد همچنین با اشاره به عدم نظارت کافی بر پیمانکاران زنده گیری سگ‌ها گفت: رهاسازی بدون عقیم سازی کاری بیهوده است ضمن اینکه باید نظارت بر پیمانکاران را تقویت کرد تا پس از زنده گیری سگ ها و بررسی و واکسیناسیون، برای عقیم سازی و پلاک گذاری و رهاسازی در دل طبیعت اقدام شود که باید با هماهنگی محیط زیست باشد.

وی با بیان اینکه برخی عدم عقیم سازی را شایعه می دانند تصریح کرد: با توجه به اینکه فرآیند زنده گیری و رهاسازی طی دو سال گذشته اجرایی شده است نشان می دهد که بحث عدم عقیم سازی شایعه نیست و به واقعیت نزدیک است چون امروز شاهد افزایش جمعیت سگ های ولگرد هستیم.

رئیس شورای شهرستان یزد عنوان کرد: عامل دیگری که در افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد نقش داشته، رهاسازی سگ های لگرد از شهرهای همجوار در یزد بوده که بر اساس گزارش ثبت شده ناجا در دشت های اطراف یزد تعدادی سگ ولگرد رها شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.