به گزارش ایرنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد در حاشیه مراسمی که به همین منظور در هنرستان علی اردکانی شهر یزد برگزار شد، به خبرنگار ایرنا گفت: کاهش خطرهای ناشی از زمین لرزه، تلفات انسانی و آشنایی دانش آموزان با چگونگی مقابله با خطر از اهداف رزمایش است.
هادی هادی نسب افزود: دانش آموزان با آموزش هایی از جمله نحوه صحیح پناهگیری، خروج ایمن، اطفاء حریق، انتقال مصدومان و نقاط ایمن در واحدهای آموزشی آشنا شدند.
وی آموزش برای مقابله با بلایای طبیعی به ویژه در مدارس را مهم خواند و اظهار داشت: این آموزش ها برای استمرار حیات افراد ضروری است.
هادی نسب خاطرنشان کرد : در رزمایش یادشده جمعیت هلال احمر، اورژانس 115، آتش نشانی، سازمان دانش آموزی ، شهرداری ، آموزش و پرورش و فرمانداری یزد مشارکت داشتند.
در رزمایش یادشده دانش آموزان با به صدا درآمدن آژیر خطر وقوع زلزله فرضی در مکان های مناسب مانند زیر میز، گوشه دیوارهای داخلی کلاس، کنار دیوارهای داخلی در راهروها و دور از دیوارها در حیاط پناه گرفتند.
همچنین دانش آموزان مدارس استان آموزش های عملیات امداد و نجات، اطفای حریق و کمک به مصدومان را فرا گرفتند.
هرساله برای آگاهی بخشی دانش آموزان در جهت چگونگی رویارویی با حوادث و پیشگیری از خطر ناشی از زلزله این رزمایش در مدارس برگزار می شود.
در حال حاضر 250 هزار دانش آموز در یکهزار و 900 باب واحد آموزشی استان یزد مشغول به تحصیل هستند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.
در حال حاضر حدود 100 هزار دانشجو در 68 مرکز آموزش عالی استان در حال تحصیل هستند.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.