به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی فرمانداری یزد، عباس حیدری در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان با تبیین اهمیت علم از نگاه اسلام اظهار کرد: در ایران نیز مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری، بدون توجه به نگاه قومیتی آموزش برای هر فرد آزاد است.
وی با یادآوری موفقیت‌ های پی در پی دانش آموزان یزدی در آزمون ‌های علمی، بر لزوم تلاش بیشتر برای ارتقای جایگاه کنونی شهرستان در حوزه سوادآموزی تاکید کرد.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان خاطر نشان کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌ های مردمی می‌ توان علاوه بر آموزش مهارت ‌های زندگی به جامعه هدف و تشویق به ادامه تحصیل، علم ‌آموزی را در بین این افراد گسترش داد.
حیدری، ایجاد رقابت در بین محلات و جلب کمک‌های خیری برای کاهش میزان بی‌سوادان شهرستان را سودمند برشمرد و افزود: در صورت استفاده از ظرفیت سمن‌ ها( تشکل های مردم نهاد) و مشارکت ‌های مردمی می‌ توان نسبت به شناسایی جامعه هدف گام‌ های موثری برداشت.
وی با بیان اهمیت تکمیل بانک اطلاعاتی و شناسایی افراد کم‌سواد و بی‌سوادان بر ضرورت همکاری مستمر دستگاه‌ های اجرایی با شورای پشتیبانی سوادآموزی تاکید کرد.
همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری یزد با یادآوری حضور اتباع بیگانه و مهاجرین سایر استان ‌ها به‌عنوان یکی از دلایل افزایش تعداد افراد کم‌ سواد و بی ‌سواد شهرستان تصریح کرد: عمده فعالیت این افراد در مشاغل کارگری است و همین موضوع جذب این افراد را با دشواری همراه کرده است.
محمدعلی جعفری با تبیین لزوم ساماندهی، سرشماری و ایجاد رغبت برای تحصیل اتباع افزود: این افراد در گستره شهرستان پراکنده هستند و الزام به تحصیل آنها از بسیاری معضلات اجتماعی می‌ کاهد.
استان یزد یکهزار و 900 باب مدرسه با 250 نفر هزار دانش آموز دارد که بیش از نیمی از آنان در شهرستان یزد تحصیل می کنند.
از جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفری استان یزد حدود 60 درصد در شهرستان یزد( مرکز استان ) زندگی می کنند.
استان یزد یک‌میلیون 138 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد، افزون بر 600 هزار نفر در شهرستان یزد شامل 2 بخش مرکزی و زارچ با شهرهای یزد، شاهدیه و دهستان‌های فجر، فهرج، اله آباد و محمدآباد ساکن هستند.
7532/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.