در ادامه این مطلب آمده است: دلش پر بود از نامهربانیها، بی ادعا و با صدایی لرزان بارها برایم از گذشته گفت.
سالها پیش که در لابه لای تاریخچه قدیم ورزش یزد و چهره های ماندگار آن کنکاشی می کردم به نام ناصر ستوده نیا رسیدم، از خانواده ایی که اکثرا با ورزش مادر بیگانه نیستند.
چهارسال پیش، به جناب پهلوانیان مدیر کل محترم صدا و سیما برای ملاقات با او پیشنهادی دادم و ایشان پذیرفتند و همراه با آقایان قادریان موسپید ورزشی نویس و امیرخانی مدیر و از اهالی سالهای نه چندان دور ورزش به منزل او رفتیم.
از شنای یزد و روزگاری که کمتر کسی با این ورزش آشنا بود، از گودبرداری استخر باغ ملی و روزشمار آماده شدن آن که یکی از بهترین خاطراتش بود برایمان گفت و هنگام صحبت از تغییر کاربری آن با بغض در گلو از آن به بدترین خاطرات ورزشی خود یاد کرد.
استاد محمد مهرداد کهن کسوت ورزش شنا که خداوند او را به سلامت دارد نیز همچون تعبیری از این اتفاق داشت.
کهن کسوت شنا و شیرجه ناصر ستوده نیا فوق دیپلم برق بود.
او برای اولین بار مدال برنز شیرجه ایران را سال 1345 برای یزد کویری و کم امکانات به ارمغان آورد و سال 1347 صاحب گردن آویز نقره شیرجه ایران شد.
او با افتخار در مصاحبه های متعدد خود برایم با شوق تعریف می کرد: از 8 تا 18 سالگی قهرمان استان بودم و رقیب نداشتم.
از دورانی می گفت که دورتا دور استخر باغ ملی جای سوزن انداختن نبود و مشتاقان شنا و شیرجه جویای فراگرفتن از بچه کویری بودند که روزگاری قهرمان شنای ایران بوده است.
چند سالی بود، کهن کسوت شنا ناصر ستوده نیا با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کرد. با او در یک برنامه رادیویی و تلویزیونی هم صحبت شده بودیم.
اسفندماه سال 94، برای اولین بار طی مراسمی کم نظیر از برترین های ورزش، و سه کهن کسوت استادان سید حسین مذهبی، محمد مهرداد و زنده یاد ناصر ستوده نیا در مراسمی تجلیل شد و برق رضایت را در چشمان تجلیل شوندگان و بویژه سه کهن کسوت می توانستی ببینی، هرچند تقدیر از زحمات آنهایی که روزگاری با حداقل ها مایه شادی مردمی شده اند، غیر ممکن بود.
ناصر ستوده نیا در روز اربعین سید و سالار شهیدان در قطعه مفاخر خلدبرین، بستر ابدیش آرام گرفت! امید که شفاعت مولایش شامل حالش شود.
مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک
چند روزی قفسی ساخته اند از بدنم
روزنامه پیمان یزد به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی محمدمسعود ارکان در گستره استان یزد منتشر و توزیع می شود.
170 رسانه در استان یزد مجوز دارند که از این تعداد 121 مجوز متعلق به نشریات چاپی، 31 مورد متعلق به رسانه های برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری) و ١8 مجوز هم مربوط به رسانه های الکترونیک غیر برخط است.
7532/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.