محمد کاظمی نسب روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: دولت تدبیر و امید به عمران روستاها نگاه ویژه ای دارد.
وی افزود: این اعتبارات به حوزه زیرساخت های خدمات و پشتیبانی عشایر ، توسعه بخش کشاورزی ، تامین آب شرب ، نگهداری راه های روستایی و اجرای طرح هادی اختصاص یافته است.
فرماندار ابرکوه با بیان اینکه دهیاران با مشارکت مردم و شوراها در عمران و آبادانی روستاها تلاش دارند ادامه داد: در 6 ماهه نخست امسال افزون بر 40 میلیارد ریال بودجه به دهیاری ها اختصاص داده شد.
کاظمی نسب با بیان اینکه خدمات دولت تدبیر و امید در روستاها نشان دهنده اهمیت تولید و اشتغال، توسعه روستایی و ایجاد امکانات مورد نیاز برای روستاییان است تصریح کرد: در سال 1397 و در مرحله نخست 120 میلیارد ریال وام اشتغال روستایی و عشایری پرداخت شده است .
رئیس شورای اشتغال ابرکوه خاطر نشان کرد: این میزان وام برای سرمایه ‌گذاری در 106 طرح با بهره 6 درصد به متقاضیان جویای کار در روستاهای این شهرستان پرداخت شده است .
کاظمی نسب ادامه داد: با اجرای این طرح‌ها که در بخش‌های تولیدی، کشاورزی، دامپروری ، خدمات، صنعت و معدن ، گردشگری ، آموزش‌ و پرورش ، ورزش و جوانان در روستاها و مناطق عشایری زمینه اشتغال 217 نفر فراهم می شود.
وی یاد آور شد: روستاهای این شهرستان در بخش کشاورزی و شیلات ، گردشگری دارای قابلیت های مناسبی برای ایجاد تولید و اشتغال هستند.
فرماندار ابرکوه گفت: تولید سالانه 190 هزار تن محصول کشاورزی و دامی شامل گندم ، جو ، زردآلو ، انار ، پسته و زعفران در روستاهای بخش مرکزی و بهمن از ظرفیت های اساسی بخش کشاورزی است.
کاظمی نسب اضافه کرد: هم اکنون به 100 درصد روستاهای این شهرستان گازرسانی و برقرسانی شده و دارای آب شرب بهداشتی، جاده و ارتباطات هستند.
وی نقش دهیاران و شوراها در توسعه روستاها را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: دهیاران با تعامل و همکاری شوراهای اسلامی برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان در زمینه های اقتصادی و اشتغال زایی، عمرانی و توسعه روستاهای خود تلاش خوبی دارند.
شهرستان ابرکوه دارای 2 بخش، 2 شهر، 34 روستا و 53 هزارنفر جمعیت است و در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.