'امیرولی عضدزاده' روز یکشنبه به ایرنا افزود: امسال هفته ملی کودک با شعار 'آینده را باید ساخت' برگزار می شود و هدف از گرامیداشت آن برجسته ‌سازی اهمیت دوران کودکی و نقش آموزش ها در شکل گیری شخصیت اجتماعی و آینده آنها بعنوان آینده سازان کشور اعلام کرد.
به گفته وی توجه به نیازها و خواسته ‌های کودکان امروز، ارتقاء آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان به ویژه کودکان با نیازهای ویژه و ایجاد فضای با نشاط با مشارکت کودکان در مهدهای کودک و مراکز توانبخشی بهزیستی از دیگر اهداف است.
وی با بیان اینکه از جمله اهداف سازمان بهزیستی ایجاد نشاط در مهدهای کودک است افزود: دوران کودکی یکی از مهمترین دورانی است که ما نسبت به آن مسئولیت ویژه ای داریم و هرچه در این دوران سرمایه گذاری بهتر و بیشتری صورت گیرد نتایج آن در آینده بیشتر به ثمر خواهد نشست .
وی وجه تمایز برنامه ملی کودک در سال جاری را تمرکز بر فرهنگ سازی و گسترش حضور کودکان دارای نیازهای ویژه در محیط های اجتماعی و تشویق تعامل بیشتر این گروه از کودکان با همسالان خود عنوان کرد .
این مسئول یادآور شد: منظور از کودک با نیازهای ویژه کودکی است که در روند آموزش، به توجه، امکانات و یا تدابیر ویژه‌ای علاوه بر آنچه برای همه کودکان موجود است نیاز دارد.
عضد زاده افزود: آنچه مهم است باور به اهمیت حضور این کودکان به مانند سایر کودکان در جامعه و در کنار دیگران و احترام به تفاوت‌ های آن‌ها، مثل همه تفاوت‌های انسانی دیگر است.
رئیس اداره بهزیستی اردکان، برگزاری کارگاه آموزش ایمنی و آتش نشانی توسط کارشناسان در مهدهای کودک، آغاز اجرای طرح یک وعده غذای گرم در روستا مهدها، برگزاری کارگاه های نقاشی و هنرهای دستی و پرورش خلاقیت کودکان، اجرای بازی های بومی و محلی را از جمله برنامه های هفته کودک نام برد .
وی در ادامه از اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی برای کودکان با نیازهای ویژه اعم از نابینایان، ناشنوایان و کم شنوایان و کودکان مهدهای کودک در محل پارک سرپوشیده گل نرگس و برنامه دیدار با کودکان بی سرپرست و کودکان با نیازهای ویژه تحت پوشش بهزیستی خبر داد.
16 مهد کودک شهری و روستایی و یک آدینه مهد تحت نظارت بهزیستی اردکان فعالیت دارند که در این مهدها بیش از 420 کودک و نوباوه ثبت نام شده اند.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.