محمدرضا شیرغلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرعت باد در ایستگاه های بافق و مهریز هم به همین میزان بود.
وی با بیان اینکه باد همراه با گرد و خاک بیشتر مناطق استان را هم در برگرفت، اظهار داشت: دید افقی برای لحظاتی در یزد به 300 متر کاهش یافت.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد در ادامه از بارش پنج میلیمتر باران، شنبه شب در « خود سفلی » تفت خبر داد و یادآور شد: در ایستگاه های هامانه، کذاب، نصرآباد، اسلامیه، اشکذر و خضرآباد به ترتیب سه، 2، 1.4، یک ، هفت دهم و 6 دهم میلی متر باران گزارش شد.
به گفته وی همچنین در « مغوستان اکبر » و یزد هم یک و سه دهم میلی متر باران ثبت شد.
به گفته شیر غلامی پیش بینی می شود از امروز (یکشنبه) تا سه شنبه هفته جاری شاهد افزایش ابر در ساعت های بعد از ظهر و رگبارهای پراکنده به ویژه در مناطق شمالی و ارتفاعات استان دور از انتظار نیست.
این کارشناس هواشناسی یزد افزود: در این مدت افزایش باد و گاهی ورزش باد نسبتا شدید در مناطق شمالی را هم شاهد خواهیم بود و روند کاهش دما که از دیروز در استان آغاز شدو با حاکمیت زبانه های پرفشار امروز و فردا به صورت ملموس تری ادامه خواهد یافت.
شیرغلامی اضافه کرد: دمای شهر یزد در 24 ساعت گذشته بین15 تا 31 درجه در نوسان بود و پیش بینی می شود که در گرمترین ساعت های امروز و فردا دمای هوای شهر یزد به 26 درجه و در خنک ترین 2 شب آینده به 13 درجه برسد.
وی ادامه داد: همچنین در روزهای پایانی هفته جاری هم دمای هوای شهر یزد موقتا 2 و سه درجه افزایش می یابد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد گرمترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته را بافق با دمای بیشینه 36 و خنک ترین را نصرآباد با کمینه هفت درجه اعلام کرد.
بارندگی آبی سال 97 -96 در استان یزد 40 میلیمتر گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 28 درصد و نسبت به بلند مدت 50 درصد کاهش دارد.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.