دکتر علی فاتحی نیا، روز چهار شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهروندان به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان و نیز عزاداران حسینی و پیشگیری از بروز بیماری های مشترک بین انسان و دام در معابر عمومی از کشتار دام نذری خودداری کنند.
وی با بیان اینکه 800 مورد بیماری از طریق دام به انسان منتقل می شود، افزود: برای پیشگیری از انتقال بیماری تب کریمه کنگو از کشتار دام در معابر عمومی باید جدا پرهیز شود.
فاتحی نیا ادامه داد: از شهروندان تقاضا می شود در صورت تمایل به قربانی کردن دام در ایام محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا برای ذبح دام به کشتارگاه دام این شهرستان مراجعه کنند.
این مسئول ادامه داد: کشتار دام در روز تاسوعا و عاشورا رایگان با نظارت بهداشتی و شرعی کارشناسان شبکه دامپزشکی انجام می شود.
رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه از شهروندان خواست در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا سلامت جامعه بنحو احسن حفظ شود.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
همچنین دکتر علی اکبر حدادزاده ، مدیرکل دامپزشکی یزد در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد که برای پیشگیری از انتشار بیماریها و تامین سلامتی، از شهروندان استان انتظار می رود از ذبح دام نذری در سطح معابر و مقابل هیات ها خودداری کنند.
وی افزود: شهروندان برای ذبح دام می ‌توانند از دامپزشکی استان کمک بگیرند یا اطلاعات لازم را در این خصوص از طریق سامانه 1512 دریافت کنند.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.