به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی شنبه شب در مسجد جامع ابرکوه با تاکید بر برگزاری آیین های عزاداری سنتی تصریح کرد: باید در عزاداری ها، فلسفه عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش را به نسل جوان جامعه انتقال دهیم.
وی گفت: هیات های مذهبی، اهداف قیام امام حسین (ع) را در آیین های سوگواری به گونه ای ترویج و تبلیغ کنند که در واقع پیام رسان نهضت عاشورا و واقعه کربلا باشند و آموزه های دینی، سیره اخلاقی و رفتار اهل بیت را به مردم بویژه جوانان انتقال دهند.
امام جمعه ابرکوه تاکید کرد: حفظ و حراست از ارزش های دینی، احیای امر به معروف و نهی از منکر از اهداف مهم امام حسین (ع) در عاشورا بود، زیرا عاشورا تجسم عینی تقابل حق با باطل و آیینه تمام نمای ایمان، ایثار و جلوه گاه خصائص رحمانی است.
وی یادآور شد: عاشورا اثر بخش ترین زمان برای تاریخ بشریت است که به پهنای تاریخ حیات بشریت گستره دارد.
حسینی با بیان اینکه امام حسین (ع) عاشق نماز بود و به اقامه این فریضه الهی در اول وقت تاکید زیادی داشت ، افزود: نماز ظهر عاشورا در میدان امام حسین (ع) ابرکوه اقامه خواهد شد .
رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تاکید کرد: یکی از اهداف امام در عاشورا احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود، باید در انجام این فریضه تلاش جدی کرد.
شهرستان ابرکوه 70 هیات مذهبی شناسنامه دار و سازماندهی شده دارد که یکی از هیات ها ویژه بانوان است .
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.