به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید کاظم دشت آبادی روز پنجشنبه در همایش روحانیان و مبلغان شهرستان اظهار داشت:
روحانیان و مداحان اسناد واقعی کربلا و عاشورا را برای نسل جوان تبیین کنند.
وی با بیان اینکه تبیین فلسفه عاشورا و قیام امام حسین (ع) باید از اهداف اصلی عزاداری ها باشد، خاطرنشان کرد: برپایی نماز اول وقت و ترویج امر به معروف و نهی از منکر نیز مورد توجه عزاداران حسینی باشد.
رئیس تبلیغات اسلامی ابرکوه تصریح کرد: مداحان اهل بیت با مرثیه سرایی ، شان عزاداری ها را حفظ کنند و پیام رسان نهضت عاشورا و قیام سومین امام شیعیان امام حسین (ع) باشند.
وی ادامه داد : محرم، کلاس خوبی برای تبعیت از اهل بیت و فرصت بسیار مناسبی برای ارتقای فرهنگ دینی، اجتماعی و تبلیغ آموزه های قرآنی است.
دشت آبادی اظهار داشت: مسئولان هیات های مذهبی ، روحانیان، مبلغان و مداحان باید برای ترویج فرهنگ عاشورا بیش از پیش تلاش کنند.
وی با بیان اینکه هدف اصلی قیام امام اصلاح جامعه اسلامی و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود، یادآور شد: محرم فرصت گران بهایی برای انتقال معارف اهل بیت به‌ ویژه به نسل جوان است و باید با تکیه بر قرآن و عترت نسبت به تعمیق ایمان و عبودیت آحاد مردم تلاش کرد.
دشت آبادی بر رعایت ارزش های اسلامی در عزاداری ها تاکید کرد و گفت: عزاداری ها و مجالس امام حسین (ع) باید در راستای اهداف و آرمان های امام و در شان اهل بیت برگزار شود.
به گفته وی آیین عزاداری مردم ابرکوه به شیوه سنتی برگزار می شود و مراسم زنجیر زنی هیات ها به صورت هماهنگ صبح روز هشتم محرم در خیابان شهید بهشتی برگزار می شود.
در این شهرستان 70 هیات مذهبی شناسنامه دار و سازماندهی شده وجود دارد که یکی از هیات ها ویژه بانوان است .
همچنین امسال 70 نفر روحانی به مناسبت ماه محرم و صفر برای سوگواری سید سالار شهیدان امام حسین (ع) به محله ها و روستاهای شهرستان اعزام شدند.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.