مهدی غیب الهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : هم اکنون 600 واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی در این شهرستان فعال است و این مراکز بستر بسیار مناسبی برای اشتغال و تولید محصولات دامی خواهد بود.
وی بدون اشاره به تعداد افراد جویای کار این بخش و معرفی افراد به بانک های عامل یادآور شد: این منطقه رتبه دوم تولید محصول دامی استان یزد را در اختیار دارد و سالانه 110 هزار تن فراورده دامی تولید و روانه بازار مصرف می شود.
غیب الهی ادامه داد: این میزان محصول شامل هفت هزار و 500 تن گوشت مرغ ، یکهزار و 630 تن گوشت قرمز ، 17 هزار و 750 تن شیر ، 12 تن عسل و هزار و 950 تن تخم مرغ است که 70 درصد آن به بازار سایر استان ها و کشورهای حوزه خلیج فارس عرضه و مصرف می شود.
وی اضافه کرد: این میزان تولید فراورده های دامی ، حاصل پرورش سه میلیون و 300 هزار قطعه جوجه یک روزه در 75 واحد مرغداری ، 150 هزار راس گوسفند و بز، هشت هزار و 500 راس گاو شیری ، چهار هزار و 200 کلنی زنبور عسل و 50 نفر شتر است.
این مسئول تاکید کرد: تحقق ایجاد اشتغال و تولید محصولات با کیفیت دامی از جمله اولویت های اداره جهاد کشاورزی ابرکوه است.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه یادآور شد: اصلاح نژاد دام سبک و سنگین ، آموزش بهره برداران، تجهیز و نوسازی واحدهای تولید مرغ گوشتی و تخم گذار، تولید مرغ در اندازه مناسب، پرورش مرغ بومی و اصلاح ساختار دامداری های صنعتی و سنتی بخشی از این برنامه هاست.
این کارشناس ارشد حوزه کشاورزی ابرکوه ادامه داد: هفت هزار و 500 خانوار روستایی و کشاورز علاوه بر تولید محصول کشاورزی در تولید محصول دامی هم تلاش مضاعفی دارند.
این مسئول تصریح کرد: هم اکنون روزانه 50 شیر تولید و با توجه به فعالیت سه واحد لبنی ، پس از فراوری و بسته بندی به بازار عرضه می شود.
وی افزود: تلاش داریم با توجه به ظرفیت هایی که در تولید شیر فراهم است ، با پرداخت تسهیلات خود اشتغالی روستایی و عشایری تولید شیر تا پایان سال 1397به 2 برابر افزایش یابد که اشتغال خوبی در این بخش اتفاق خواهد افتاد.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با بیان اینکه یک واحد فراوری لبنی با ظرفیت 200 تن شیر در روز توسط بخش خصوصی در دست ساخت است، تصریح کرد : بزودی با بهره برداری از آن ، ابرکوه به قطب تولید فراورده های لبنی استان تبدیل خواهد شد.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.