پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

دبیر چهارمین جشنواره ادبی «یار و یادگار»:

هدف جشنواره یار و یادگار پیوند جوانان با انقلاب است

«حمید هنرجو» دبیر چهارمین جشنواره ادبی «یار و یادگار» گفت: چهارمین دوره این جشنواره امسال به صورت سراسری با یاد و خاطره شهید «سیدمصطفی خمینی» علامه و مفسر گرانقدر و فرزند امام خمینی (س) برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه این جشنواره در اسفندماه، درباره بخش‌های مختلف آن بیان کرد: آثار ادبی را در 5 رشته از جمله «کودک و نوجوان»، «شعر»، «داستان و رمان»، «نثر ادبی و تحقیقی» و «ترانه» بدون محدودیت سنی، بخش ویژه با یاد و خاطره شهید «سیدمصطفی خمینی» و بخش جنبی با عناوین موضوعی «امام خمینی (س)؛ زنده همیشه تاریخ»، «انقلاب اسلامی؛ فصل بیداری ملت‌ها» و «ولایت؛ محور وفاق و وحدت» خواهیم پذیرفت.
هنرجو در ادامه، آخرین مهلت ارسال آثار به چهارمین دوره جشنواره «یار و یادگار» را 22 بهمن ماه اعلام کرد و گفت: امسال به دلیل این‌که بخش ویژه جشنواره به سیدمصطفی خمینی اختصاص یافته و به این دلیل که جوانان و نوجوانان ما، آشنایی کافی با شخصیت و زندگی این شهید ندارند، زندگی نامه و سوابق مبارزاتی ایشان را در سایت جماران برای بازدید عموم قرار داده‌ایم.
این شاعر و نویسنده با اشاره به جوان‌گرا بودن این جشنواره هدف آن را نیز پیوند جوانان و نوجوانان با انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: اگر به سوابق «یار و یادگار» مراجعه شود، غالباً جایزه گیرندگان و برگزیدگان جشنواره، جوانان بودند و اصولا تلاش ما بر این بوده که معارف انقلاب اسلامی و شناخت‌نامه حضرت امام (ره) که با هویت انقلاب پیوند غیر قابل انکاری دارد را برای نسل جدید قابل درک کنیم.
این جشنواره در سه دوره گذشته به ترتیب با گرامی داشت یاد و خاطره «حضرت امام خمینی (س) و انقلاب اسلامی»، «سیداحمد خمینی» با هدف نشر سوابق مبارزاتی وی و در دوره سوم نیز با یاد «بانو خدیجه ثقفی؛ همسر مکرمه حضرت امام (ره)» برگزار شد.
فراخوان چهارمین جشنواره «یار و یادگار»، شهریورماه مصادف با عید سعید فطر اعلام شد. برگزارکننده جشنواره «یار و یادگار»، واحد کودک و نوجوان مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی (ره) و دبیرخانه جشنواره واقع در تهران، خیابان شهید باهنر، خیابان یاسر، کوچه سوده، پلاک 5 است.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.